Rocketman
Hallo daar!
Gaat er binnenkort iets veranderen aan de Adolights? In de catalogus staat dat ze een zwarte laklaag krijgen en stevigere statieven. Dat zou ik in ieder geval wel leuk vinden.
Op eBay heb ik ook al identieke lampen gevonden, in deze nieuwe versie. Maar ik wil niet zomaar zomaar iemand geld in de zakken stoppen... FOTOIMPEX spreekt me gewoon aan :unsure:
Ik moet helaas zeggen dat de huidige statieven er een beetje wankel uitzien. Helaas heb ik ze nog nooit in het echt gezien en kan ik het dus niet beoordelen. Bij de aanbieding op eBay waren luchtgedempte (!) statieven inbegrepen.
Wie heeft er in het algemeen ervaring met de Adolights?
Ik wil ermee beginnen om portretten te fotograferen. Ik denk dat de belichting bij continu licht makkelijker is voor de beginner.
Groeten
Sebastian
Renate
Hallo,
Ik heb mijn lampen en statieven een paar jaar geleden bij Brenner gekocht. Maar ik denk dat ze, afgezien van de naam, overeenkomen met die van Adolight. De lampen en statieven zijn bruikbaar, maar wat je onder ‘bruikbaar’ verstaat, hangt sterk af van je verwachtingen. Als professional zou ik er niet tevreden mee zijn. De eenvoud kost tijd. De statieven haken een beetje bij het verstellen. Ook de lampen zijn soms een beetje lastig. Als amateur stoort me dat echter helemaal niet. Ik ben blij dat ik voor zo weinig geld zoveel licht heb gekregen. Ik heb de tijd en het geduld en uiteindelijk staan de lampen precies zoals ik ze nodig heb. De resultaten zijn net zo goed als wanneer ze met een duur studioflitssysteem zouden zijn gemaakt. Ik heb op geen enkel moment spijt gehad van de aankoop.
Groeten
Renate
Gast
Ik ben het helemaal eens met Renate.
Ik heb twee Adolight-lampen. Ze zijn misschien niet zo stabiel, maar ik heb continu licht dat ik precies kan regelen (met flitslicht is dat veel moeilijker) en de Adolights zijn spotgoedkoop.
Ik maak er mijn portretten mee en ben er helemaal tevreden over. Maar let op de kabels: de statieven zijn echt licht. Daardoor kan ik ze snel verplaatsen (met de camera in de hand).
Groeten, Martin