Bedankt, Wolfgang, voor je antwoorden
Op het beschermpapier staat een pijl die over de hele breedte loopt:
<--------------------->
Bij bijna alle camera's moet die op een markering staan als je het deksel sluit. Misschien zegt iemand anders die deze camera ook heeft nog iets.
De C220 heeft daar dus geen markering. Ik heb het beschermpapier nu gewoon als een film ingelegd. Ik heb doorgespoeld totdat de pijl zich tussen de rol en de opening bevindt waardoor het licht binnenkomt. Ik heb het gesloten en doorgespoeld.
En toen weer opengemaakt en gekeken waar de plakstrip van de film zit. Dat paste toen ook wel :unsure:
Maar bedankt voor de tip, op de ADOX stonden heel veel pijlen en markeringen ... :)
De 50 mm-lens geeft bij 6x6 slechts een uitsnede van iets meer dan KB scherp weer, voor 6x6 heb je absoluut een lens van rond de 80 mm nodig en eventueel een condensor.
Oké, dat verklaart een hoop... ik vroeg me al af waarom de (gewenste) onscherpte in de foto er zo raar uitzag... nu weet ik waarom *g*
Ja, ik heb de bijbehorende mengkamer al ingebouwd...
Oh, nog een vraag:
kan het zijn dat de plakband waarmee de film op het beschermpapier is bevestigd, geel oplichtte toen ik hem eraf haalde? Of heb ik me dat alleen maar verbeeld? De film was een: Agfa APX 100
Nog een fijne dag ...
Met vriendelijke groet, Martin