stmartin
Ahoj, jsem tu nový.
?
Zase jsem se vrátil k analogové fotografii. Teď bych si rád sám vyvolával své fotky a filmy. Od jednoho
kamaráda jsem dostal zvětšovací přístroj. Je to Meopta Axomat. Mohu s ním zvětšovat i negativy formátu 6x6?
?
Moc děkuji a zdravím
Lichtjahr
...je to úplně jednoduché.
Podívej se na filmovou clonu a zkontroluj, jak velký je otvor.
Filmová clona se nachází mezi objektivem a lampou a měla by být vysunutá.
€
Edi
stmartin
Ahoj, ta filmová deska je pro formát 35 mm. Dá se k ní dokoupit větší? Bohužel jsem v této oblasti nováček a nemám žádné informace o tom, kde se dá sehnat.
Urnes
Axomat je formát KB, Opemus 6x6, Magnifax 6x9. S posledními dvěma lze fotografovat i menší formáty.
S pozdravem Sven.
stmartin
Dobře, děkuji, tak si pořídím Opemus. Nebo existuje nějaký lepší zvětšovací přístroj pro snímky malého a středního formátu?
TR
Ahoj, jistě existují „lepší“ přístroje než ty z východoevropské výroby. Lídrem na trhu je / byla firma „Durst“. Opemus je však dostatečně stabilní a sám o sobě je to dobrý přístroj (poslední, šedá generace). Pokud by sis ho chtěl pořídit, věnuj tomu trochu času a podívej se, zda se na eBayi nenajdou odpovídající zvětšovací přístroje s co největším množstvím příslušenství. Nákup tohoto příslušenství bude totiž obtížný. K zvětšovacímu přístroji by měly být přiloženy dva dobré objektivy (jeden pro malý formát, jeden pro 6x6) a také několik vkládacích masek pro stolky (malý formát, 6x6 a případně skleněné vložky). V ideálním případě by měla být součástí balení také hlavice pro míchání barev. S takovou hlavou můžete snadno ovládat kontrast i u černobílých fotografií a nejste odkázáni na vkládací filtry.
ZalmanYanowsky