stmartin
Cześć, jestem tu nowy.
?
Znowu zacząłem fotografować analogowo. Teraz chciałbym sam wywoływać swoje zdjęcia i filmy. Dostałem od znajomego
aparat do naświetlania. To model Meopta Axomat. Czy mogę nim powiększać również negatywy formatu 6x6?
?
Bardzo dziękuję i pozdrawiam
Lichtjahr
...to proste.
Sprawdź, jak duży jest otwór w modułach Film Bühne.
Moduły Film Bühne znajdują się między obiektywem a obudową lampy; powinny dać się wysunąć.
€
Edi
stmartin
Cześć, ta ramka filmowa jest przeznaczona do filmów 35 mm. Czy można dokupić większą? Niestety jestem nowicjuszem w tej dziedzinie i nie mam pojęcia, gdzie można je kupić.
Urnes
Axomat to KB, Opemus 6x6, Magnifax 6x9. Dwa ostatnie modele obsługują również mniejsze formaty.
Pozdrawiam, Sven.
stmartin
No dobrze, dziękuję, w takim razie kupię sobie Opemus. A może jest jakieś lepsze urządzenie do powiększania zdjęć małego i średniego formatu?
TR
Witam, z pewnością istnieją „lepsze” urządzenia niż te produkowane w Europie Wschodniej. Liderem rynku jest / była firma „Durst”. Jednak Opemus jest wystarczająco solidny i sam w sobie jest dobrym urządzeniem (ostatnia, szara generacja). Jeśli chcesz kupić taki model, poświęć trochę czasu i sprawdź, czy na eBayu są dostępne odpowiednie powiększalniki z jak największą ilością akcesoriów. Ponieważ dokupienie tych elementów będzie trudne. Do powiększalnika powinny być dołączone dwa dobre obiektywy (jeden do formatu 35 mm, jeden do 6x6), a także kilka masek wkładanych do stolików (35 mm, 6x6 i ewentualnie wkładki szklane). W idealnym przypadku dołączona jest również głowica mieszająca kolory. Dzięki niemu możesz z łatwością regulować kontrast również w przypadku zdjęć czarno-białych i nie jesteś uzależniony od filtrów wkładanych.
ZalmanYanowsky