cfb_de
...als je de hele gemeenschap op de hoogte brengt van de onaangekondigde offlineperiode. Wat was er aan de hand?
Met vriendelijke groeten,
Franz
PhilippReichmuth
Is dat belangrijk? Er was toch al niet veel te beleven.
Philipp
MirkoBoeddecker
Franz,
als je je had afgemeld, zou er een waarschuwing zijn verschenen.
Leden konden verder lezen...
Reden: het forum is verhuisd.
Het nieuwe directe adres is: www.fotolaborforum.eu, www.fotolaborforum.de is nu alleen nog maar een doorverwijzing.
Gasten kunnen nu al vóór de registratie hun taal kiezen, het forum heeft een eigen IP-adres en vrijwel onbeperkte rekenkracht en opslagruimte voor de galerij.
Zoekprocessen en het weergeven van afbeeldingen zouden ongeveer vier keer zo snel moeten zijn geworden.
Groeten,
Mirko
cfb_de
Mirko,
> Als je je had afgemeld, zou er een waarschuwing zijn verschenen.
Afmelden? Echt? Kon dat? Dat heb ik nooit gedaan. Integendeel: ik vond het eigenlijk heel handig, omdat je alleen dat ene koekje hoefde te verwijderen om meteen weer bij te zijn. Het huidige steeds opnieuw inloggen vind ik daarentegen "annoying", om het in het Engels beleefd te houden.
Bovendien klopt er iets niet. Op het werk surf ik via een proxy en hoef ik niet elke keer opnieuw in te loggen. Thuis zonder proxy moet ik dat wel. De configuratie van de computer en de browser zijn verder identiek.
> Leden konden verder lezen...
Nee, ik ben lid en dat lukte me absoluut niet. Noch thuis, noch op het werk.
> Het nieuwe directe adres is: www.fotolaborforum.eu. www.fotolaborforum.de is nu alleen nog maar een
> doorverwijzing.
Ah ja. Dat vind ik goed en dat *is* een reden voor de overgangsperiode!
Wowirjaschonmalhiersind: Ik vind de "verhuizing" van het huurlaboratorium een goed idee. Ik heb sowieso niet begrepen wat je ertoe heeft gebracht om zo'n groot laboratorium te openen zonder enige mogelijkheid tot toezicht. En als jullie daar nu ook nog een 13x18-apparaat neerzetten... Ik zou tijdens mijn verblijf in Berlijn in ieder geval één keer 's avonds bij jullie langskomen om de apparaten te gebruiken :-) Ludwigsfelde is nu ook weer niet zo ver weg en daar ben ik af en toe wel eens. Zo'n twee keer per jaar, misschien later.
Franz
MirkoBoeddecker
Franz,
Verwijder even alle cookies.
Het automatisch ingelogd blijven werkt bij mij prima.
Groeten,
Mirko
cfb_de
Hallo Mirko,
Er zit een addertje onder het gras. Dat was het in ieder geval niet.
Franz
MirkoBoeddecker
Hallo Franz,
We weten nog niet of we tot 13x18 in het nieuwe huurlaboratorium gaan werken.
Eigenlijk is het niet ontworpen voor een staand apparaat.
Tot nu toe staat er een 45-cc met Aristo in.
Natuurlijk was het beter geweest om het lab in 2001 direct hier bij ons te vestigen, maar aangezien je hier al eens bent geweest, heb je vast ook gemerkt dat onze straat (helaas) extreem hip is geworden.
Alle groene modelabels hebben hier stijlwinkels geopend; Adidas, Boss, Lacoste, Ripley, Diesel, Nike en anderen zijn op minder dan 50 meter hemelsbreed gevestigd.
Daarnaast zijn er zo'n 80 modellen en 50 kappers :-(
Sinds 2001 is het vrijwel onmogelijk om ruimtes te huren die minder dan 50 EUR/m² kosten.
Daarom zat het Mietlabor tot nu toe twee straten verderop, want het verschil in huurprijs zou neerkomen op drie keer de maandhuur.
Maar aangezien noch het ene, noch het andere rendabel was met het Mietlabor, hebben we het geheel nu drastisch verkleind. De ene ruimte die we toevallig samen met andere ruimtes konden bemachtigen, zal hopelijk voldoende opbrengen.
Het gaat om ruimtes die ik eind jaren 90 voor de lange termijn had gehuurd, maar vervolgens aan goede vrienden had onderverhuurd. Zij hebben nu iets goedkopers gevonden en de ruimtes vrijgegeven.
Op dit moment zijn we bezig een gat in de muur te maken om het pand aan te sluiten.
Geen prettig werk in deze hitte...
Groeten,
Mirko
cfb_de
Hallo Mirko,
> We weten nog niet of we tot 13x18 in het nieuwe huurlaboratorium gaan.
Dat klopt. Tussen zulke compacte modellen en de 138-serie zit een behoorlijk verschil in benodigde ruimte :-) En er zullen er waarschijnlijk niet zoveel in 13x18 rondlopen zonder eigen apparatuur.
> Daar komen nog zo’n 80 modellen en 50 kappers bij :-(
Dat is toch geweldig: daar kunnen jullie klanten nu hun partners bezig houden en eindelijk rustig bij Impex winkelen. Even rekenen: 50 kappers × 4 stoelen plus wachtruimte is goed voor maximaal 250 klanten per ca. 120 min. Conclusie: jullie winkel wordt dan te klein en je moet ook nog personeel aannemen...
Bovendien ontbreken er dan eigenlijk nog maar 20 schoenlepels, maar daarvoor wordt de straat dan ook langzaam te kort ;->
> We zijn momenteel bezig een gat in de muur te maken om het pand aan te sluiten.
> Geen prettig werk met deze hitte....
Dat is waar. Veel succes ermee!
Franz