Hoi Joe,
Helaas hebben we onze verhuurdonkere kamer moeten sluiten vanwege een gebrek aan vraag en torenhoge kosten.
Maar we zijn van plan om ergens in oktober een kleinere, exclusievere (en ook duurdere) ruimte op te zetten, tenzij we de komende weken iemand vinden die de verhuurdonkere kamer overneemt.
Hoe dan ook, we hebben daar nooit een plek gehad om film te ontwikkelen, alleen voor het afdrukken van foto’s.
Als je op een paar dagen veel uren wilt werken, kunnen we waarschijnlijk wel iets aparts voor je regelen (vooral als je de film in eerste instantie bij ons koopt :-).
Het hangt ervan af wat je nodig hebt.
Groeten,
Mirko
Dit was het verhuurlaboratorium: www.mietlabor.de
[font="Garamond"][color="#FF0000"][size=3]Hoi Mirko,
Hartelijk dank voor je snelle antwoord. Jammer om te horen dat de huurdonkere kamer sluit. Ja, ik wil graag een paar dagen afdrukken en verschillende papiersoorten uitproberen (vooral verschillende Foma- en Efke-papieren), indien mogelijk minstens 8-10 uur per dag.
Ontwikkelen bij mijn vriend in Dresden is geen probleem, ik heb alleen een plek nodig om de negatieven af te drukken. Ik fotografeer voornamelijk met een Rolleiflex 3.5E TLR, maar ook met een Contax G, en druk af als full frame.
Ik ben ook geïnteresseerd in het verschil tussen Europees en Amerikaans papierformaat. Daarnaast wil ik graag de ATM-ontwikkelaar uitproberen die je aanbeveelt voor de Fomapan 400. Heb je toevallig ook RODINAL Special op voorraad? Natuurlijk koop ik
graag al mijn benodigdheden bij FOTOIMPEX!
Hartelijk dank voor het tegemoetkomen aan mijn wensen wanneer ik daar ben. FOTOIMPEX verdient echt de uitstekende reputatie
op het gebied van klantenservice en het leveren van benodigdheden aan traditionele zwart-witfotografen.
Hartelijk dank,
Joe[/size][/colo