PhotoWerkBerlin
<a class="" href="http://www.photowerkberlin.com/collections/docents/products/jochen-rohner" title="Jochen Rohner">Jochen Rohner</a> kent alle fijne kneepjes en valkuilen van het laboratoriumproces om een analoge film perfect te ontwikkelen.
Hij heeft zijn kennis niet uit boeken gehaald, maar heeft alles zelf uitgeprobeerd, en dat al meer dan 30 jaar. Het begon met een laboratorium in Aken en de passie voor het beste zwart-witproces bracht hem naar Berlijn. De lijst van zijn klanten leest als het "who is who" van de internationale fotokunst. In deze lezing van 3 uur zal hij het proces van de ontwikkeling van zwart-witfilm onder de hoogste eisen toelichten. Hij begint met een overzicht van alle momenteel toegepaste ontwikkelingsprocessen (ook voor kleurenmateriaal) voor analoge films vandaag de dag, geeft een kort historisch overzicht en een vooruitblik op toekomstige ontwikkelingen.
<DIV>
Daarnaast worden ook de volgende vragen besproken:
Hoe vind ik een goed laboratorium voor mijn films? De voordelen van het zelf ontwikkelen van film! Waar moet ik daarbij op letten? Welke ontwikkelaar is voor mij de beste? Hoe archiveer ik negatieven of contactafdrukken direct na het ontwikkelen op de juiste manier? Waar moet ik rekening mee houden als ik mijn films zo goed mogelijk wil scannen?
Jochen Rohner zal de vaak onbekende bronnen van problemen in het analoge proces blootleggen en uit de weg ruimen. Hij zal de kennis die hij in de loop van tientallen jaren heeft opgedaan aan de hand van praktische voorbeelden in zijn laboratorium in de Ackerstraße presenteren en licht werpen op de analoge fotografie. Hij zal ook ingaan op de voorbeelden van de deelnemers. Een unieke kans voor iedereen die uit de eerste hand wil profiteren van de trucs en tips van een van de weinige meesters in dit vak.
Voor maximaal 10 deelnemers. Geschikt voor iedereen die al eens in de donkere kamer is geweest en zijn kennis wil verdiepen. Ook geschikt voor fotografen die alleen met kleurenfilm willen werken en een overzicht willen krijgen van de analoge ontwikkelingsprocessen.
Op 4 november 2016 | 18:30 – 21:30
In het Duits
www.photowerkberlin.com/products/vortrag-die-analoge-filmentwicklung
</DIV>