Gast
Hallo,
ik ben van plan om eens zelf een paar zwart-witvergrotingen te maken. Als scholier heb ik natuurlijk noch het geld om thuis een vergroter aan te schaffen, noch de nodige ‘donkere kamer’. Maar daar is gelukkig jullie huurlaboratorium voor. Is het mogelijk om een korte introductie in het vergroten te krijgen? Mijn kennis is tot nu toe puur theoretisch...
Groeten,
Andrej
MirkoBoeddecker
Andrej,
Helaas niet, want als er niemand te vinden is die het wil overnemen, moeten we het huurlaboratorium sluiten.
Er zijn echter uitstekende instellingen hiervoor in Berlijn.
Bijzonder vermeldenswaardig zijn de VHS Kreuzberg, Tempelhof, Neukölln, Imago Fotokunst en andere.
Als ik hier iemand vergeten ben, vul de lijst dan zelf aan!
Groeten,
Mirko
PS
Als niemand het huurlaboratorium overneemt, zullen we vanaf oktober waarschijnlijk een aangepaste variant exploiteren.
Dat wordt dan wel duurder per uur, maar de uitrusting is beter en er zal slechts ÉÉN werkplek zijn, die daarentegen dagelijks 8 uur open zal zijn.
Gast
Hallo,
bedankt voor je antwoord. Het lab is toch nog open, als ik het goed begrijp. Kun je bij het zelfstandig printen zoveel fout doen als je het voor het eerst doet? Na me er uitgebreid in te hebben verdiept, lijkt het me niet zo moeilijk en zou ik het wel aankunnen om het helemaal alleen te doen.
Maar jullie hebben daar de ervaring :)
Groeten
Andrej
Christoph
Hallo Andrej,
Vroeger ontwikkelde ik mijn foto’s ook zelf, maar inmiddels heb ik mijn hart verloren aan zwart-witdia’s. Mijn fotowinkel heeft me destijds laten zien hoe het werken met een vergroter werkt. Daardoor kende ik de werkwijze al, en toen ben ik er thuis zelf mee aan de slag gegaan, nadat mijn ouders me destijds voor Kerstmis een vergroter hadden cadeau gedaan. Het kost gewoon wat moeite om te zien hoe de resultaten uitpakken.
Ik denk dat als je eenmaal vertrouwd bent met het proces, je het zelf wel onder de knie kunt krijgen.
Groeten
Christoph
Gast
Hallo Andrej -
Als je wilt, kun je bij mij langskomen - Frank Bauchspieß
Großeerenstraße 67 in Kreuzberg
Daar staat een volledig profiellaboratorium
Groeten,
Frank
E-mail: frank.bauchspiess@arcormail.de