william5 Hallo, ik ben op zoek naar een roodfilter voor een Durst 805. Heeft iemand een tip? Bij FOTOIMPEX in de winkel hadden ze niets. Groeten
cfb_de Hallo Jens, Is de houder voor het filter aanwezig? -> Snijd een schijfje (bijv. een oude cd-hoes) op maat en beplak deze met twee tot drie lagen Rubylith/DC-fix, klaar. Is de houder niet aanwezig? -> Maak zelf een houder; de metalen staaf moet 8 mm dik zijn, verder zoals hierboven. Of: Durst in Brixen houdt momenteel een uitverkoop van zijn voorraad. Je kunt het onderdeel daar vast ook voor veel geld kopen. Misschien heeft Tetenal er nog een, zij hadden de distributie van Durst. Hadden, omdat Durst de productie van laboratoriumapparatuur heeft stopgezet. Met vriendelijke groeten, Franz
william5 Hallo Franz, bedankt voor de tips. De houder is niet meer beschikbaar. Ik heb zelf een opzetstuk gemaakt van een roodlichtplaatje (ik weet niet waar dat eigenlijk vandaan komt) en een bijpassende pen. Probleem: het plaatje is veel te ondoorzichtig. Er komt nauwelijks licht doorheen. Waar kan ik die Rubylith/DC-fix krijgen die je noemde? Groeten, Jens
cfb_de Hallo Jens, als je niet meteen een hele grote rol wilt kopen: als stukje bij een repro-/grafisch bureau of een drukkerij, in ruil voor een bijdrage aan de koffiekas of een biertje. Met vriendelijke groeten, Franz
Petzi Hallo, ik ben op zoek naar een roodfilter voor een Durst 805. Heeft iemand een tip? Bij FOTOIMPEX in de winkel hadden ze niets. Groeten [right][post="7606"]<{POST_SNAPBACK}>[/post][/right]Hallo, heb je het al eens bij Durst geprobeerd?
william5 Roman heeft me geholpen. Ik wil hem hierbij hartelijk bedanken voor zijn uitstekende hulp! Groeten, Jens
drbue Bij de brander in de knutselafdeling zijn/waren er schijfjes van ongeveer 20 x 20 cm; daar kun je er zelf een uit snijden. Als ik me goed herinner, zijn die van Dunco. Ik gebruik ze met succes in mijn vergroter en ook in mijn Duka-lamp, van het merk Rowi uit de steentijd.