Gast
Hallo, ik wil Lucky SHD 100 in A49 ontwikkelen. Kan iemand mij de tijden en bewegingsintervallen doorgeven? De zakjes voor de ontwikkelaar zijn minstens vijf jaar oud, kan ik die nog gebruiken?
Alvast bedankt, Knut
huehnerhose
Hoi,
als de zakjes goed afgesloten zijn, kun je ze zonder problemen gebruiken – als je het "poeder" eruit giet en het ziet er op de een of andere manier vreemd verkleurd uit of het is keihard en zit in één stuk, dan is er op de een of andere manier vocht in gekomen en kun je het weggooien...
Voor de rest zegt www.digitaltruth.com
SHD 100 Calbe A49 1+1 100ASA 10min 20C
Groeten
Sebastian
cfb_de
Hallo Sebastian,
Wat betreft het omgaan met oud poeder: ACK.
En wat betreft de tijden uit de Massive Development Chart: die moet je zelf grondig testen. De tijden die daar staan, zijn door anderen getest (d.w.z.: niemand weet hoe zij belichten, kantelen, draaien, hoe nauwkeurig hun thermometer is, of ze de in- en uitgiet-tijden meerekenen, enz.).
Maar als eerste indicatie of je uitkomt op tussen de drie en vijf of eerder tussen de vijftien en achttien minuten, is dat prima.
Misschien weet het laboratorium in Berlijn bij de vriendelijke Impexers daar ook veel meer van dan ze Mirko tot nu toe voor de tabel hebben verteld :-)
Met vriendelijke groeten,
Franz
FlorianLiebetrau
Hallo Sebastian,
Waarschijnlijk een beetje te laat voor een antwoord, maar...
Bij 20 °C en een verdunning van 1+2 lijkt 20 minuten op het eerste gezicht ideaal... Meer details kan ik pas later geven... Die twee schatjes moeten nog drogen :D
FlorianLiebetrau
[BIJLAGE NIET GEVONDEN]