Gast
Hallo lieve FOTOIMPEX-team,
mijn korte verhaal over jullie winkel.
Een jaar geleden:
Ik ben met een vriend in Berlijn en loop even bij jullie winkel langs. We worden heel onvriendelijk en brutaal behandeld door een vrouw. Alsof ze niets te verkopen heeft en we alleen maar in de weg lopen. Klant dreigt met een bestelling. De winkel was helemaal leeg en het tijdschrift dat op de toonbank lag, was blijkbaar belangrijker om te lezen.
Gisteren:
Na een jaar ben ik weer bij jullie in de winkel. Weer hetzelfde gevoel, niemand in de winkel, dus geen stress en toch storen we. De aardige meneer die ons bedient, is nogal kortaf en niet erg behulpzaam. Daardoor heb ik al snel geen zin meer om verder te winkelen.
Twee keer bij jullie geweest en twee keer onvriendelijkheid?
Een ander verzoek van mij aan jullie is dat jullie in jullie catalogus alsjeblieft de artikelen markeren die besteld moeten worden. Als de Ilford HP5+ in de catalogus wordt vermeld als 4X5", ga ik ervan uit dat hij er is. Oké, het kan wel eens uitverkocht zijn... pech gehad. Maar de mededeling dat we die altijd eerst moeten bestellen, is erg onbevredigend!
Ik ben minstens één keer per jaar in Berlijn en kijk daar ook naar uit. Of ik mezelf de frustratie met jullie winkel ga aandoen, weet ik niet. Ik was erg boos over de behandeling en de onvriendelijkheid.
Met vriendelijke groeten
Boris
AntiLynd
Een tijdlang had ik steeds weer dezelfde ervaringen, totdat het me op een gegeven moment opviel dat er een verband leek te bestaan tussen zaterdagen en het feit dat ik bij Impex niet zo vriendelijk werd behandeld. Ik heb er toen een gewoonte van gemaakt om niet meer op zaterdag, maar alleen doordeweeks langs te gaan. Sindsdien gaat alles prima en weet ik weer wat mijn favoriete winkel in Berlijn is.
Gast
Wees maar blij
dat er nog iemand is die dezelfde service biedt als bij Konsum en HO; dat is superzeldzaam en dus een topaanbod!
Als het niet is zoals beschreven, doen jullie nog een goede deal!
Klant, wat wilt u?
-Fotopapier!
Zeg eens welke soort, of denkt u dat ik helderziend ben?
-Ja, ik weet het niet precies...
Als u het niet weet, wie dan wel?
-Wat kunt u mij aanbevelen?
XYZ is nog op voorraad!
-Is dat goed?
Wilt u nu fotopapier, of hier vragen stellen? Ik wil nog pauze nemen!
-Ik denk dat ik ergens anders ga kopen.
Eerst de klant lastigvallen en dan ergens anders kopen, waar zijn we hier?
-Ja, maar...
Kom hier niet meer terug, idioot
Dit is natuurlijk niet bij FOTOIMPEX gebeurd!
MirkoBoeddecker
Boris,
onze winkelmedewerker Lutz is op vakantie. Dat betekent dat alle anderen hier een dubbele dienst draaien en naast hun eigenlijke taken ook nog op de een of andere manier proberen de winkel draaiende te houden.
Op zaterdag is het net zo, want dan hoeft Lutz helemaal niet te werken, omdat hij zijn 40 uur per week op vrijdagavond al heeft opgebruikt.
Op zaterdag en als Lutz op vakantie is, draaien mensen de winkel die eigenlijk andere taken hebben, en daarom zijn ze helaas soms gestrest.
Als je me laat weten wie je heeft geholpen, spreek ik de betreffende medewerker daar graag op aan. Op de rekening staat wie het was.
Beschikbaarheid van artikelen: Het is onmogelijk om alles wat in de catalogus staat altijd op voorraad te hebben. Dat is bij andere leveranciers ook zo. Ons systeem analyseert welke artikelen goed verkopen en bestelt die bij. Wat niet verkoopt, wordt op een gegeven moment ook niet meer bijbesteld. De markt voor Ilford-vlakfilms is op de een of andere manier niet erg groot.
Ik raad je hier echt aan om van tevoren even te bellen.
De collega heeft je tenminste eerlijk geantwoord. Hij had ook kunnen zeggen: "is momenteel niet op voorraad". Nu weet je dat we Ilford-vlakfilms eerst moeten bestellen en de volgende keer weet je wat je moet doen om dit probleem te omzeilen.
Mocht de vraag naar Ilford-vlakfilms zich positief ontwikkelen, dan wordt deze weer op voorraad gehouden. Dat is moeilijk in de catalogus te communiceren.
Het is immers geen vaststaand feit dat Ilford-vlakfilms niet op voorraad worden gehouden. Dit gebeurt flexibel, afhankelijk van de vraag.
Al met al spijt het me als je het gevoel hebt dat je onvriendelijk bent geholpen. Lutz is volgende week weer terug en dan hebben we allemaal minder stress en zijn we zeker ook weer wat meer ontspannen in de winkel.
Groeten,
Mirko
Gast
Hallo, Mirko,
Het is altijd vervelend als degene die normaal gesproken in de winkel staat er niet is, want dat betekent extra werk voor jullie. Oké!
Maar dat is geen reden om de klant, die hier echt niets aan kan doen, niet zo te bedienen als jullie zelf in andere winkels ook zouden willen.
Stress is nooit een excuus, want de klant betaalt de broodjes die op zondag op jullie tafel staan. Gelukkig ben ik tot nu toe bij jullie altijd correct en vriendelijk geholpen, maar als mij dat bij jullie zou overkomen, zou ik nooit meer terugkomen. Zo ga ik in principe om met elke winkel waar ik niet correct word behandeld. En geloof me, jullie zijn niet de enigen en er is ook nog het internet. Ik blijf in ieder geval bij jullie kopen, tenzij ik ooit "aangesproken" word.
Peter(chen)
MirkoBoeddecker
Peter,
we doen hier allemaal ons best om het precies zo te maken als jij het graag zou willen.
Ik zou zeggen dat we in 95% van de gevallen ook bijna optimaal advies aan onze klanten geven.
Daar krijgen we heel veel positieve reacties op, maar die staan helaas niet in deze thread.
Deze thread gaat over een uitzonderlijk geval.
Ik heb hierop gereageerd omdat ik heel positief sta tegenover dergelijke kritiek.
Ik kan niet altijd achter elke medewerker staan en als iemand achter mijn rug om klanten slecht heeft behandeld, is hij bij ons niet meer welkom.
Het is onze hoogste prioriteit om de klanten tevreden te stellen. Anders zouden we op een concurrerende markt niets te zoeken hebben.
Groeten,
Mirko
PS: als jullie willen dat jullie kritiek niet in het luchtledige verdwijnt, stuur me dan een e-mail met jullie naam.
Als ik niet weet wie wat heeft gedaan, kan ik niemand hierop aanspreken.
Het is onmogelijk om alle medewerkers onder algemene verdenking te plaatsen. Dat zou de sfeer in het team tot een dieptepunt brengen en niets opleveren.
cfb_de
We krijgen hier heel veel positieve reacties op, maar die staan helaas niet in deze thread.
Hallo Mirko,
Nu al :-) Ik was dinsdagavond vlak voor sluitingstijd bij jullie in de winkel. Zowel de andere klant als ik werden door de twee aanwezige Impex-medewerkers (wacht even, één was een "Impex-medewerkster") absoluut uitstekend geadviseerd. Zoiets zou in elke winkel eens moeten gebeuren!
Mijn collega, die er ook bij was, was alleen maar verbaasd. Enerzijds over jullie winkel ("dat zoiets nog bestaat"), anderzijds over de goede omgangsvormen daar.
Dus een dikke pluim voor het winkelpersoneel! Het enige vervelende was dat er geen Vario Classic FB in het gewenste formaat was. Maakt niet uit, dan moet ik het maar van de rol knippen.
Met vriendelijke groeten,
Franz
Gast
Dus een dikke pluim voor het winkelpersoneel!
Hallo Franz,
ongelooflijk maar waar: een compliment van Robin "Borgerding" Hood. Als je zo goed blijft presteren, krijg je dit jaar ook een mooi
kerstcadeau van mij. :)
Groeten
Werner
uhoepfner
Hallo,
Deze thread is weliswaar oud, maar een positieve "feedback" kan toch altijd?!
Ik had in de winkel twee rollen van 30 meter 35 mm Foma laten inpakken. Toen ik een rol in de filmhouder wilde plaatsen, merkte ik dat de film helemaal geen perforatie had (op het blikje staat "Neperfo"). Wie had dat kunnen bedenken (wie heeft zoiets nodig? :D ). Gelukkig is het pikdonker in de camera, dat moet een geweldige foto zijn geweest...
Het doosje is zonder problemen omgeruild door FOTOIMPEX (met dank aan mevrouw Winkler voor het vriendelijke contact) :D
VolkerSchulz
Ik kan me alleen maar bij de lovende woorden aansluiten.
Tijdens een kort uitstapje naar Berlijn heb ik daar fotopapier ingeslagen. Supervriendelijke bediening! Wat wil je nog meer.
Hartelijke groeten uit het hoge noorden
Volker