anton
Hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Anton en ik ben, tegen de tijdgeest in, een nieuwkomer in de analoge zwart-witfotografie ;)
Omdat mijn Canon 300d voor de derde keer naar de reparatie moest, heb ik besloten iets stabielers aan te schaffen en ben ik bij een Mamiya M645 terechtgekomen.
Maar nu ter zake :)
Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een klein, eenvoudig zwart-witlaboratorium en ben op zoek naar een geschikte vergroter..
Heeft iemand hier er een staan die hij niet meer nodig heeft en voor een redelijke prijs wil verkopen?
Zoals gezegd heb ik een MF-camera (4,5 x 6) en zou ik ook graag eens grotere afdrukken maken (40x60 of zo)
Een filterlade zou fijn zijn, maar is niet per se nodig, want als ik me niet vergis zijn er ook "voor-de-lens-schroeffilters" :)
Dus, ik zou heel blij zijn met aanbiedingen...
Ik wens jullie nog een fijne dag, Anton
mephisto
Hallo Anton!
Kijk eens op eBay, daar zijn regelmatig voordelige aanbiedingen te vinden. Op zich zijn ook nieuwere apparaten van Durst en Kaiser niet al te duur. Als je een vergroter wilt kopen, kijk dan meteen naar een model met een kleurenmengkop, tweedehands voor zo'n 200 euro inclusief lens. Je zult zien, op een gegeven moment ga je ook kleurenfoto's maken en dan heb je hem toch nodig. Het is maar een tip van mij.
mvg. mephisto ;)
Roman
Een tweedehands Meopta Opemus 6 is vast wel voor minder dan 100 € te vinden (op eBay). Ga ook eens langs bij de plaatselijke fotolaboratoria en -winkels; die verkopen vaak hoogwaardige professionele apparatuur voor spotprijzen...
anton
Oké, allereerst bedankt voor de tips!
Ik ben al een tijdje aan het zoeken op eBay, maar ik heb nog niet gevonden wat ik zoek.
Weet iemand van jullie misschien laboratoria in Berlijn waar ik eens kan informeren?
Bedankt, Anton
Timur
Ik heb nog een Meopta Opemus 6a met veel accessoires te koop.
Als je interesse hebt, stuur dan een e-mail naar timuryueksel86@yahoo.de. Ik kan je dan meer informatie geven.
cfb_de
Hallo Anton,
als het aanbod van hierboven je niet bevalt: je bent blijkbaar in Berlijn. Dan is het maar een klein stukje om de hoek naar Impex.
Daar zouden ze je met raad en daad terzijde moeten kunnen staan. Dat hebben ze bij mij destijds ook gedaan (zelfs via de telefoon).
Eigenlijk vind ik de Opemus-5 of -6 ook best goed. Ik heb zelf ook een 5'er :-)
Met vriendelijke groeten,
Franz
anton
Hallo, bedankt voor de leuke reacties, ik heb er nu een gekocht!