Gast
Allereerst even hallo!
Tot mijn spijt moet ik steeds weer lezen hoe slecht de Kiev 80 en 88 zijn. Blijkbaar zijn het allemaal experts die zulke onzin uitkramen. Zelf heb ik nog nooit een probleem gehad, afgezien van de normale onderhoudsbeurten, maar ook een Hasselblad, Mamiya of Bronica heeft die nodig. Ik werk zelf al meer dan 25 jaar met dit soort camera's en kijk eens aan, ik leef zelfs van mijn werk. Het enige probleem dat ik heb, is de spottende grijns van diverse collega's, maar daar kan ik wel mee leven. Wat de lenzen betreft: deze dingen zijn stuk voor stuk beter dan het westerse spul, of het nu een 33 of een 1000 is. Ja, verbazingwekkend genoeg is er een ruime keuze, en dat voor een heel normale prijs. Ik heb ze allemaal in mijn arsenaal, inclusief Polaroid en digitale achterwand. Daardoor is de Kiev ineens een hightech-apparaat; Mamya, Bronica en Hasselblad kunnen qua prijs en kwaliteit niet meer bijbenen. Verder ben ik steeds weer verbaasd als het om aardrijkskunde gaat. Russische rommel: de Kiev wordt ook in Kiev gemaakt, en dat ligt nog steeds in Oekraïne. Ach ja, er is ook nog de Pisa-studie, langzamerhand begin ik erin te geloven.
Ik wens jullie nog veel licht
mvg. mephisto
Gast
> O ja, dan is er nog het PISA-onderzoek; langzamerhand begin ik erin te geloven.
Ik ook ;-)
SamuliSchielke
Hallo Mephisto,