juergen
Hallo forumleden,
dit is mijn eerste bericht op dit forum. Ik volg het echter al vanaf het begin. De reden voor dit eerste bericht is een zekere bezorgdheid over Forte. Een fotovriend vertelde me dat Forte misschien alweer “failliet” zou zijn. Is daar iets van waar?
Ik dacht dat Forte, nu het aantal concurrenten afneemt, inmiddels zonder existentiële zorgen zou kunnen voortbestaan.
Zelf gebruik ik regelmatig Forte-papier en ben ik tevreden. Ook in de toekomst wil ik Polywarmton of het overeenkomstige Adox-product kopen. De 200 Classicpan in 8x10 is ook prima.
Wie kan mij geruststellen?
Bedankt
Jürgen
cfb_de
Hallo Jürgen,
Ik kan je hierin maar gedeeltelijk geruststellen. Forte maakt momenteel ook de overgang door van een staatsbedrijf met een planeconomie naar een nicheaanbieder.
Ze waren ooit failliet, hebben in dat kader fors ingekrompen in hun personeelsbestand, hun productiecapaciteit teruggeschroefd en zouden nu iets beter moeten zijn aangepast aan de markt voor kleine bedrijven.
Er is echter nog steeds geen geld in de zin van kapitaal beschikbaar. Daarom moeten leveringen vooruit worden betaald en worden bestellingen opgestapeld totdat Forte weer draaiende is en de grondstoffen kan betalen.
Maar op de een of andere manier lukt het toch wel. Niet in de laatste plaats omdat onze gastheer wel of niet aan dit spel meedoet en de belangrijkste ontheffingen van de EU-milieuwetgeving aanwezig zijn.
Met vriendelijke groeten,
Franz
MirkoBoeddecker
Jürgen,
Ik kan zoiets niet bevestigen.
Kun je misschien wat gedetailleerder uitleggen wat je vriend daar precies had?
Vrijdag hebben we nog een nieuwe orderbevestiging ontvangen met leveringsdata eind maart en eind april, en donderdag is er ook verse voorraad geleverd.
Maar ook in Hongarije is het nog niet helemaal rond.
We doen wat we kunnen, en jullie kunnen ook iets doen door de producten van Forte te kopen.
Groeten,
Mirko