eff-jay
Goedendag, meneer Bäcker
Aangezien we elkaar niet kennen, wil ik me even aan u voorstellen. Ik ben, net als u, werkzaam in de detailhandel. Ik volg sinds kort uw forum en ook het Phototec-forum. Daarbij is mij misbruik van beide forums opgevallen. Een van uw leden gebruikt de forums op een manier die schadelijk is voor uw bedrijf. Onder de nickname chb schrijft hij in dit forum reacties op vragen van uw klanten en wekt daarbij de indruk vriendelijk en deskundig te zijn, wat hij helaas niet is, althans niet in elke reactie. Ik kan echter niet iedereen beoordelen. Onder zijn naam Franz S Borgerding schrijft hij vervolgens in het andere forum. Daarbij is hij echter niet erg vriendelijk. Om het kort samen te vatten: chb doet zich voor als uw vriend, feliciteert u met uw verjaardag, maar wil vervolgens in het Phototec-forum de stemming tegen u opzwepen. Als men nu als geïnteresseerde lezer beide forums volgt, trekt men op het eerste gezicht de volgende conclusie: u bent een geldwolf die uit is op snelle oplichterij en hetzelfde geldt dan ook voor de firma Maco.
Om dit te verklaren, wil ik dit toelichten aan de hand van voorbeelden uit uw assortiment:
Op het Phototec-forum is hij vol lof over de producten uit het Adox-Efke-Foma-assortiment die de heer Löfler niet verkoopt, en geeft hij talrijke tips voor een succesvolle verwerking; ik kan en wil de juistheid van zijn beweringen niet controleren. Bij de Maco-producten ligt het anders. Deze zijn absoluut belabberd en worden tegen woekerprijzen verkocht. Maar dat wil hij niet bewijzen; net als ik weigert hij het bewijs daarvoor te leveren en roept hij gewoon op tot een boycot.
Op het FOTOIMPEX-forum is het plotseling anders: de ADOX-Efke-Foma-producten zijn belabberd en worden door u tegen woekerprijzen verkocht, en de Maco-producten worden genegeerd. Als er een vraag over opduikt, komt er geen antwoord van hem. Maar dat begrijp ik wel, ik heb ook niet de hele dag tijd voor mijn hobby en kan en wil niet op elke beginnersvraag antwoorden.
De heer Löfler heeft een soortgelijk probleem met het beantwoorden van de vragen van zijn klanten. Zoals gezegd wordt zijn assortiment genegeerd en in plaats daarvan zijn er alleen tips voor het gebruik van uw producten die vanuit het oogpunt van de heer Borgerding de moeite waard zijn. Als iemand een vraag over een product heeft, wordt er gelukkig voor de consument op gewezen dat men geen spullen in nieuwstaat tegen hoge prijzen bij de heer Löfler hoeft te kopen; het is veel beter om op eBay te kopen, nieuw of tweedehands. Ik kan de juistheid van deze uitspraken zelf echter niet controleren. Ik ben geen lid van eBay en heb daarom alleen de mogelijkheid om de prijslijsten van u, de heer Löfler, en die van Brenner Fotoversand te vergelijken. Bij Foto Koch en Würzburger Fotoversand heb ik al geruime tijd niets meer besteld en krijg ik daarom geen catalogi meer van die gierigaards. Hetzelfde heeft de heer Löfler met mij gedaan; om kostenredenen drukt hij naar verluidt geen catalogi meer. Daardoor ben ik gedwongen een pc aan te schaffen en zijn producten in de online shop te bestellen. Daar heb ik echter helemaal geen zin in. Ik zit namelijk helemaal niet graag achter de pc. Maar als ik nu niet veel op internet surf, gooi ik het geld voor het flatrate-abonnement van Deutsche Telekom weg, zonder er iets voor terug te krijgen. De juistheid van mijn uitspraken in dit verband kan en wil ik niet bewijzen. Het is gewoon het doffe gevoel dat iedereen in deze wereld alleen maar op mijn geld uit is, daarom ben ik gedwongen in dit verband namen te noemen. Als ik, net als Harry Potter, altijd alleen maar zeg "Jullie weten wel over wie ik het heb", merkt niemand deze internationale samenzwering op.
Ik heb nog niet met mijn advocaat gesproken, hopelijk heb ik met mijn open brieven niemand beledigd, belasterd of zo. Dat zou ik in geen geval willen doen. Ik ben bang voor de wet, ik heb ook al een strafblad. Maar dat is eigenlijk niet mijn schuld; als mijn buurman me niet had aangegeven, zou ik nu geld tot mijn beschikking hebben. Maar op een gegeven moment zal ik wraak op hem nemen, op dit moment praat ik alleen maar achter zijn rug om slecht over hem. Toen hij achteraf via een door mij verspreid gerucht hoorde dat de andere buurman uiteindelijk ongeveer 50 euro minder had betaald voor zijn Opel Zafira, flipte hij helemaal. Ik heb geen idee hoe de autodealer zijn prijzen berekent, maar hij ook niet, en dus geloofde die idioot het gewoon, hehehe.
Mijn moeder heeft me altijd verteld dat je met eerlijkheid en fatsoen het beste door het leven komt, maar ze heeft ook wel eens gezegd dat het kerstkind bestaat. In werkelijkheid moest ze hard werken voor de cadeautjes. Maar ze liegt nu eenmaal, dat weet ik van mijn broer, maar die zou ik de pest toewensen, ik heb tenslotte een diploma.
Mijn vrouw vraagt net wat ik hier doe, ik moet ophouden, ik ben veel te praatgraag. Maar u moet nu de tekst lezen, want u weet ja, als ik merk dat u niet genoeg interesse in mij toont, ga ik dat aan meneer Löfler vertellen. Die leest vast alles wat er op zijn forum wordt geschreven, daar heeft hij de hele dag tijd voor, hij hoeft echt geen geld te verdienen. En aangezien ik op beide forums onder eff-jay schrijf, weet iedereen meteen wie ik ben.
Met vriendelijke groeten, Franz-Josef. Naam en adres zijn u bekend.
Gast
Meneer eff-jay,
Even serieus, wat is dit nu weer? Wat heeft u te zeggen? Ik had al moeite om uw onzinnige bericht op het naburige forum te begrijpen. Maar blijkbaar was ik niet de enige.
In plaats van met uw vrouw te discussiëren over het vele typen op de pc of buren, forumleden enz. lastig te vallen, zou u misschien beter eens nadenken over een fysieke compensatie voor uw mentale problemen. Sport in al zijn vormen zou moeten helpen. Of u gaat met uw vrouw lekker uit eten, zodat u de slechtheid van de wereld in het algemeen en de kwaadaardigheid van bepaalde forumleden in het bijzonder even kunt vergeten. Misschien bedenkt u dan ook wat u na het eten samen zou kunnen doen – zodat u even uw dure internet-flatrate kunt vergeten.
Met alle respect, u heeft hulp nodig.
Groeten, Karsten.
eff-jay
Hallo
Mijn antwoord zo kort mogelijk
Wederkerigheid – Iedereen helpt iedereen
Hulp – Zoek je hulp? Vraag het aan de experts
Uitwisseling – In ruil daarvoor help je anderen
Zorg ervoor dat deze regels worden nageleefd.
Als je merkt dat iemand zich niet aan deze regels houdt, wijs hem of haar daar dan op
Mijn aanpak. Probeer de regels aan de hand van aansprekende voorbeelden zo algemeen mogelijk uit te leggen. Dat vestigt de aandacht op een probleem. Moedig je medestrijders aan om de nieuwsgierigheid die hierdoor ontstaat te benutten en ga dan op onderzoek uit. Als je vervolgens de waarheidsgetrouwheid onderzoekt, lees dan de bijdragen van Franz S Borgerding of chb.
Dan zul je merken dat het systeem alleen kan werken als iedereen zich eraan probeert te houden.
Verder wil ik verwijzen naar de regels die ik probeer na te leven; als dat niet altijd lukt, vraag ik om vergeving.
De menselijke waardigheid is onaantastbaar
Mijn vrijheid eindigt waar die van een ander begint
Wat ik niet wil dat mij wordt aangedaan, doe ik ook niemand anders aan
Ieder mens heeft recht op vrijheid en het nastreven van geluk
Eenheid, recht en vrijheid
Het algemeen belang gaat boven het belang van het individu
De macht in de staat komt van het volk
Dit is vrij geciteerd, ik weet namelijk niet wanneer en van wie ik het heb gehoord.
Als ik denk dat ik de enige ben die zich niet aan dit systeem hoeft te houden, ben ik degene die het vernietigt. Daarom probeer ik me eraan te houden.
Als iemand van mening is dat ik op basis van deze houding geestesziek ben, dan klopt dat. Zodra ik niet meer besef dat ik ziek ben, ben ik dat ook.
Maar daar kan ik mee leven.
Ik heb dit anoniem gezegd om mijn lichamelijke integriteit te behouden. Ik ben bang voor de mensen die dit systeem willen vernietigen.
In de toekomst zal ik bij een kort antwoord gewoon naar dit bericht verwijzen.
Met vriendelijke groeten, Franz-Josef