skydl Hallo, ik heb op mijn site een paar foto’s online gezet die met de ADOX 100CHM zijn gemaakt. De foto’s zijn alleen 1:1 gescand en verder niet bewerkt!!
Christoph Hallo, Een vraag hierover: zijn de foto’s gemaakt met een ADOX CHS 100 (voorheen bekend onder de naam Efke)? Er bestaat namelijk geen CHM 100, maar alleen een CHM 125 (die identiek zou zijn aan een Engelse film)? Groeten Christoph
skydl Hallo, ja, ik bedoel de CHM 125. Sorry, ik heb soms een beetje moeite met al die benamingen. :D De CHS 100 heb ik thuis ook nog ontwikkeld, die is volgens mij ook niet slecht. Hij zou alleen bij grote vergrotingen iets beter kunnen. Op dit moment ontwikkel ik de foto’s, zoals ik op mijn site al zei, op 13x18. Groeten Skydl
FrankJBeckmann Hoi, ja, ik bedoel de CHM 125. Sorry, ik heb soms een beetje moeite met al die benamingen. :D [right][post="6932"]<{POST_SNAPBACK}>[/post][/right]Je inleidende tekst past echter helemaal niet bij de CHM 125. Tot ziens Frank
Christoph Hallo skydl, als je ook al eens een CHS 100 hebt ontwikkeld, zou ik graag willen weten – als je die als 35mm-film hebt gebruikt – hoe sterk de drager is gekleurd. Ik zou namelijk ook graag deze film voor omkeerontwikkeling willen gebruiken. Groeten Christoph
skydl Zo, nu heb ik het eindelijk rechtgezet: "HET WAS DE CHS 100 VAN ADOX" Omdat ik zowel de CHM 125 als de CHS 100 heb, had ik alles door elkaar gehaald. Ik heb ook het filmtype op mijn pagina gecorrigeerd :) Nogmaals sorry! De drager is niet zo sterk gekleurd als bij de Ilford FP4+. De belichting van de film komt in de buurt van die van de Ilford FP4+. Groeten Skydl
skydl Sorry voor de laatste afdrukken. Die zijn echt waardeloos... Maar de laatste film had op de een of andere manier vlekken. Watervlekken kon ik uitsluiten, omdat ik een bevochtigingsmiddel gebruik en ook de andere films hadden geen dergelijke vlekken op het negatief. Geen idee wat het is! Misschien maak ik vanavond nog een paar afdrukken en hoop ik dat het alleen aan de eerste 6 foto's ligt (nou ja, een sprankje hoop). Ik zet de foto's in ieder geval even online P.S. Scanner en vergroter worden altijd behandeld met een antistatische doek en perslucht. Maar zoals gezegd ligt het aan het negatief. Ik moet daar iets verkeerd gedaan hebben, shit!! Groeten Thorsten