Gast
Witam,
mam głupie pytanie: czy ktoś z was zna się na wczesnych modelach Elektronblitz (mniej więcej do połowy/końca lat 50.)? Chciałbym bowiem mieć taką „zabawkę”.
Nie bardzo jednak wiem, czego szukać, ponieważ nie znam się na nazwach modeli ani producentach.
Byłbym wdzięczny za linki/informacje, dzięki którym mógłbym ich poszukać.
Mój ojciec niestety – nie informując mnie o tym – wyrzucił swój egzemplarz około 1980 roku. Jeśli dobrze pamiętam, był to produkt firmy Braun, ale to wszystko, co wiem.
Erwin
cfb_de
Cześć Erwin,
Nie znam się na tym zbytnio. Ale: warto poszukać hasła „Multiblitz” w połączeniu z „Mannesmann” albo „Metz” w połączeniu z „Mecablitz”.
Takie stare graty sprzedają się zazwyczaj na eBayu w kategorii antyków lub fotografii. Albo na najbliższym pchlim targu.
Ale uwaga: po pierwsze, kondensatory mogą być już zużyte (a zatem korzystanie z nich nie jest bezpieczne!), po drugie, zasilacze są przystosowane do napięcia 220 V. A tego już nie mamy, teraz mamy 235 V. I tu pojawia się drugie zagrożenie dla Ciebie. Ponieważ: zabezpieczenia elektryczne są przystosowane do 220 V, a nie do napięcia wyższego o dziesięć-piętnaście procent. Części zamiennych też już nie ma, a działający egzemplarz... *Ja* nie będę sprawdzał, czy zakup z pchlego targu jeszcze działa, skoro wiem, że może mi wybuchnąć w twarz.
A taki głupi kondensator ma w sobie sporo mocy, gdy pęknie aluminiowa obudowa. Nie tylko ładunku elektrycznego, ale też siły mechanicznej.
Na wystawę w gablocie – w porządku, ale do użytku nawet ja bym się nie odważył.
Pozdrawiam,
Franz
Gast
Erwin,
Mam taki egzemplarz, ale nie zamierzam go oddać; może nazwa ci coś powie!
Hapotron (Photo Porst) z 1954 roku, zasilany akumulatorowo i sieciowo (110, 125, 220 i 240 V), w skórzanej torbie i z ponadwymiarowym reflektorem błyskowym.
Kiedyś wymieniłem akumulator i od tamtej pory go ładuję, musisz to koniecznie zrobić, bo inaczej wkrótce się zepsuje.
Franz,