Gast Hallo gewaardeerde camera obscura-experts, heeft iemand misschien ervaring met de in de titel genoemde combinatie van film en ontwikkelaar? Gaat moderne film goed samen met die oeroude brouwsel uit het stenen tijdperk, of kun je dat beter niet doen? Bedankt voor jullie tips en vriendelijke groeten, SARGRATTE :lol:
MirkoBoeddecker S…, Dat kan zeker. Het maakt de Delta zelfs relatief scherp, en hij is sowieso al voorzien van een fijne korrel. Ik zou het voor de Delta zelfs aanraden, naast de ADX, HRX en 2525. Groeten, Mirko
skahde Dat maakt de Delta zelfs relatief scherp, en hij is sowieso al van een fijne korrel.Maar let op de tijden! Als je hem volgens de bijsluiter in 1+50 ontwikkelt, wordt hij hard en krijg je onprintbare hoge lichten. Groeten Stefan
Gast Hallo beste fotografen, even een korte reactie: met RODINAL 1+50 / 13 min / 20 °C bereikt de film zijn nominale gevoeligheid; de resultaten (ik gebruik rolfilms) zijn uitstekend (razenscherp en met een fijne korrel); dit wordt waarschijnlijk een van mijn standaardcombinaties! :ph34r: Hartelijke groeten, SARGRATTE