Ik wil onze klanten graag wijzen op een project dat is opgezet door onze partner in de VS, JandC.
Kodak zal een volledige masterrol TMAX 400-vellenfilm voor ons snijden in de door onze klanten gewenste formaten.
Bijvoorbeeld 2 1/4 x 3 1/4, 8x20, 12x20, 11x14 enz.
Als u geïnteresseerd bent, lees dan hieronder verder.
U kunt vragen rechtstreeks aan JandC stellen (sales@jandcphoto.com) of contact opnemen met FOTOIMPEX.
Met vriendelijke groet,
Mirko
-----------------------------------------------------
Aankoop van KODAK T-Max 400 ULF-vellenfilm
Geplaatst op 5 januari 2006
Volg de link (
PDF met bestelformulier en lijst met formaten) om het bestelformulier voor deze aanbieding te downloaden. Dit bestelformulier is bedoeld om uw Kodak T-Max 400-vellenfilm in de hieronder vermelde formaten vooraf te bestellen. Stuur ons een e-mail als het formaat waarin u geïnteresseerd bent niet in de lijst staat. De voorbestellingsperiode en de vermelde kortingsprijs gelden tussen 5 januari 2006 en 30 januari 2006.
Alle voorbestellingen moeten volledig vooruitbetaald worden met een cheque, postwissel of creditcard om te worden geaccepteerd. Wij zullen uw creditcard autoriseren bij ontvangst van de bestelling. Zodra wij het minimale bestelvolume hebben bereikt om de bestelling bij Kodak te plaatsen, zullen wij uw kaart belasten voor uw bestelling.
Vanwege het speciale karakter van deze aankoop zijn er geen restituties of retourzendingen mogelijk.
Dit bestelformulier dient, samen met uw betaling, te worden verzonden (of in geval van betaling per creditcard, verzonden of gefaxt) naar:
JandC Photo
11936 W. 119th Street #263
Overland Park, KS 66213
fax: (702) 920-8826
Ons callcenter neemt geen bestellingen voor deze aankoop aan. Alle bestellingen moeten via dit formulier worden geplaatst en ondertekend.
U kunt ook betalen via PayPal (sales@jandcphoto.com). Dit formulier met uw bestelling en handtekening moet echter naar ons worden verzonden om uw bestelling te laten accepteren. Bestellingen die via PayPal worden geplaatst, worden bij het plaatsen van de bestelling in rekening gebracht op uw account.
De leverdatum is nog niet vastgesteld en kan pas worden vastgesteld zodra Kodak alle snijgegevens heeft voor de bestelde formaten. We zullen alle klanten in februari op de hoogte brengen van de leverdatum. Op dit moment verwachten we echter dat de levering ergens eind maart zal plaatsvinden.
De verzendkosten op het bestelformulier gelden alleen voor de VS. Internationale verzendkosten worden vóór verzending in rekening gebracht tegen het werkelijke tarief. We kunnen een schatting geven als u ons een e-mail stuurt met uw wensen.
Hartelijk dank.
Testresultaten met betrekking tot de houdbaarheid van Kodak T-Max 400 door Clay Harmons
Zoals gepost op het APUG-forum:
Oké, een paar mensen hebben me gevraagd deze test uit te voeren, aangezien ik enige ervaring heb met speciale bestellingen van Tmax 400. Ik heb in juli 2001 5x7 TMY gekocht. De houdbaarheidsdatum op de doos was juli 2003. Ik heb het tot ergens in 2004 in de vriezer bewaard. Sindsdien is het bij kamertemperatuur bewaard. Een onbelicht vel, 10 minuten ontwikkeld in Pyrocat HD 1:1:50 bij 68 graden, leverde de volgende basis- en nevelwaarden op:
Visueel 0,11
Blauw (Ortho) 0,15
UV 0,35
Ik heb gekozen voor een kleurontwikkelaar omdat dit voor ons, die met alternatieve processen werken, een soort worst-case scenario is. Naarmate het ouder wordt, zou het geen probleem moeten zijn om voor de rest van de levensduur over te stappen op een niet-kleurende ontwikkelaar.
Dit zou mensen een idee moeten geven van hoe goed dit spul bewaard blijft. Het blijft blijkbaar behoorlijk goed! Dus bestel maar! Ik schat dat het, gezien de gegevens die ik zojuist heb genoteerd, nog een paar jaar goed zou moeten zijn.
Andere opmerkingen over TMY: ik heb gemerkt dat het bijzonder gevoelig is voor röntgencontroles op luchthavens. Ik markeer mijn dozen wanneer ze door de machine gaan, en ik haal film NOOIT meer dan twee keer door de machine. Ik heb dit op de harde manier geleerd. Ik heb een paar jaar geleden twee retourreizen gemaakt en had echt hoge waasniveaus. Dit is geen verrassing gezien de enorme reciprociteitseigenschappen van de film.