Frank
Hallo Mirko,
Jullie vermelden in de catalogus dat maco-films uit de handel worden genomen en binnenkort alleen nog via het (exclusievere) Rollei-kanaal worden verkocht? Zal de PO100c dan nog in enige vorm verkrijgbaar zijn of wordt hij zonder vervanging uit het assortiment gehaald?
Met vriendelijke groeten, Frank.
RomanJRohleder
Frank,
zo te horen behoren de PO100 en andere Maco’s tot het verleden. Als je op zoek bent naar een voordelige en verdomd vergelijkbare vervanging, ga dan voor de Efke R50. Die lijkt in alle opzichten – korrel, omkeerbaarheid, gevoeligheid, sensibilisatie en zelfs de herkomst – sterk op de Stapelfelder.
Alleen qua prijs zul je wat concessies moeten doen. Hoewel het je natuurlijk vrijstaat om in het voordeel van Mirko wat bij te leggen. ,->
Roman
Frank
Roman,
bedankt voor je snelle reactie. Ik heb ook al gehoord dat de Macos betere Efkes zijn, MAAR: hoe valt dan het (vermeende) verschil in resolutie (ca. 90 lpmm versus 260 lpmm) te verklaren?? Om nog maar te zwijgen van de PET-drager. Zijn dat dan niet toch heel verschillende films?
Frank.
RomanJRohleder
Frank,
>Ik heb ook al gehoord dat de Macos betere Efkes zijn,
Ik nog niet.
> MAAR: wat verklaart dan het (vermeende) verschil in resolutie >(ca. 90 lpmm vs. 260 lpmm)??
Gok: verschillende standpunten of verschillende wegingen bij de evaluatie?
>Helemaal los van de PET-drager.
De Efkes worden momenteel ook op PET geleverd. Juist omdat een "niet-Berlijnse afnemer" zijn eis voor een glasheldere drager heeft doorgedrukt.
> Zijn dat niet toch heel verschillende films?
Dat geloof ik niet. Probeer de Efke eens, hij valt goed in de smaak.
> Frank
Roman
silberkorn
@ Roman
Weet je zeker dat de Maco PO100c een Efke 50 met een ander label is? Ik dacht altijd dat de PO100c een Efke 100 was. Dat zou gezien de opgegeven nominale gevoeligheid ook logischer zijn, toch?
Groeten
Jo