MirkoBoeddecker
De Fomabrom Variant is er!
Helaas heb ik door een verkoudheid en mijn verjaardag nog geen tijd gehad om hem te testen, maar de foto’s van Foma zien er goed uit.
Dit zou een prima vervanging voor MCC kunnen zijn.
Prijzen volgen binnenkort in de catalogus – je kunt het nu al kopen en de meiden hebben de prijzen ook al in hun computers staan.
Het is niet zo duur als Fomatone, maar wel iets duurder dan Fomabrom Festgraduiert.
Groeten,
Mirko
SamuliSchielke
Geweldig! Jammer dat Philipp net mijn winterbestelling heeft opgehaald – een pakket naar Nederland sturen kost helaas meer dan dezelfde hoeveelheid Kentmere hier in de winkel kopen ;) Heeft iemand al eens geprobeerd om lith-prints te ontwikkelen met Fomabrom Variant?
ultra8
Noem dan hier eens de gangbare verpakkingen met prijzen (8x10"/24x30/18x24)... Ik ben net bezig met het afronden van een bestelling ;-)
Groeten
MirkoBoeddecker
Jörg,
dat kan ik pas maandag doen.
Samuli,
we verzenden naar Nederland voor een vast bedrag van 10 euro.
Vanaf februari geldt er ook een vrijstellingsgrens (200 euro) voor de Benelux-landen en Frankrijk.
Groeten,
Mirko
RomanJRohleder
Mirko,
blijft het daar ook bij de kleine verpakkingen van 25 vellen, of gaat Foma binnen afzienbare tijd ook dozen aanbieden?
Roman
MirkoBoeddecker
Goede vraag!
Ons smeken is na 8 jaar verhoord wat betreft Fomaspeed Variant en Fomatone: er komt weer fatsoenlijke verpakking!!!
Kun je helderzien?
Dat is toch pas vanochtend besloten :-)
Fomabrom Variant hebben ze natuurlijk voorlopig buiten beschouwing gelaten. Ik heb echter meteen een vernieuwingsaanvraag ingediend, eens afwachten wat de kameraden bedrijfsleiders in Hradec daarover zeggen... niet dat het weer 8 jaar duurt voordat het erdoor komt....
Groeten,
Mirko
MirkoBoeddecker
Dat ging toch sneller!
De prijzen van de Fomabrom Variant staan in de
catalogus.
Groeten,
Mirko
Gast
Dat klinkt goed, die pakketten van tien stuks werken op den duur enorm op de zenuwen...
hal9000
Hallo Mirko,
nog een gelukkige verjaardag!
Hal
Kiste
Hallo Mirko,
De belangrijkste vraag is naar mijn mening nog niet gesteld.
Hoe is de beeldkleur?
Als de hetzelfde is als de van Festgr. Fomabrom, dan heeft het eerder een erg koele beeldtoon,
hoe kan het dan een alternatief voor MCC zijn?
Kun je iets zeggen over de beeldtoon, welke richting het opgaat en
waar het zich verhoudt tot jullie huidige papiersoorten?
(Ik heb de beschrijving al gelezen, maar kan me er niet echt iets bij voorstellen)
Bedankt, Stephan
ultra8
Hallo Mirko,
De belangrijkste vraag is naar mijn mening nog niet gesteld.
Hoe is de beeldkwaliteit?
En de dikte is interessant. 185 g is meer papier- dan kartondikte. Ik ken alleen de MCC in kartondikte. Zal het Foma-papier ook in deze dikte leverbaar zijn?
Groeten, Jü
MirkoBoeddecker
Stephan, Jörg,
de foto zal een iets warmere tint hebben omdat de Fomaspeed Variant-emulsie wat langer heeft gestaan.
De drager is zeker identiek aan die van de Fomabrom.
Groeten,
Mirko
SamuliSchielke
Philipp en ik hebben gisteravond twee afdrukken gemaakt op Fomabrom Variant, en we zijn erg tevreden. Op het eerste gezicht lijkt het erg op de Fomabrom Festgradation (die alleen in bepaalde ontwikkelaars koel overkomt), ik vind het erg mooi. We hebben het in N113 ontwikkeld; het papier krijgt dan een licht warme tint, zelfs een klein beetje warmer dan Fomaspeed Variant. De belichtingstijd kan ongeveer worden overgenomen van Fomaspeed Variant, maar voor fijnafstemming is dat niet voldoende, daarvoor zijn de papiersoorten toch te verschillend. De drager is stevig en prettig in het gebruik, zoals altijd bij Foma.
Een compliment aan Foma voor het goede papier en aan Mirko omdat het papier ook verkrijgbaar is!
Samuli
SamuliSchielke
Komt er ooit ook een matte versie van Fomabrom Variant op de markt? Of is de markt daarvoor te klein? Ik vind de matte versie van Fomabrom Festgradation erg mooi, maar mijn negatieven zijn te ongelijkmatig belicht, waardoor ik met Festgradation veel dingen niet goed voor elkaar krijg.
MirkoBoeddecker
Ja, als de verkoop goed loopt, is alles mogelijk.
Eerst gaan we wat verdienen met Fomabrom glossy en daarna investeren we dat geld misschien ook in een serie in mat.
Ik vrees echter dat de mat-versie met vaste gradatie dan ter compensatie niet meer verkrijgbaar zal zijn, omdat de markt voor beide te klein is.
Groeten,
Mirko
PhilippeGrunchec
Mirko, weet je wanneer de matte versie van de Variant leverbaar zal zijn?
En de 542 (Chamois) afwerking voor de Fomatone MG?
Nog een vraag: hoe kan ik de PW17 (Ivoor) bestellen? Ik kan hem nooit in de catalogus vinden :(
MirkoBoeddecker
Fomabrom Variant mat is nu leverbaar, op enkele maten na.
Fomatone 542 kunnen we bestellen.
PW 17 is leverbaar in 30x40 cm.
Andere maten moeten we bestellen.
De prijs is hetzelfde als die van PW14 of PW15.
Met vriendelijke groet,
Mirko
SimonWeber
... O jee, bestaat er nog chamois-papier?! Ik dacht dat dat al lang niet meer te krijgen was …
Ik zal maar eens bij Impex bellen :(
MirkoBoeddecker
Simon,
wij hebben de Foma Chamois (erg geelachtig) en de PW17 (licht crèmekleurig) op voorraad.
Er is echter niet veel op voorraad – meestal moet je even wachten tot we het hebben geregeld.
Groeten,
Mirko