Goetz
Ik heb een aantal oude rolfilmcamera's uit de jaren 1930-1960. Omdat deze oude camera's niet ongebruikt mogen blijven, ben ik op zoek naar een betrouwbare, betaalbare zwart-witfilm die ik ook op langere termijn kan blijven kopen. Ik dacht aan ADOX. Welke kunnen jullie mij aanbevelen?
Bedankt
Goetz
PS: de Lucky is niet echt een openbaring
Gast
De CHM125/CHM400 of de FP5 en HP5 zouden best bruikbare opties moeten zijn, als je 120-film nodig hebt.
Bij 127-film wordt de keuze nog "eenvoudiger", want daar is eigenlijk alleen nog maar de efke.
Gast
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met je vraag. Als je vindt dat de film dezelfde gevoeligheid moet hebben als vroeger, gebruik dan de PanF of de Efke R 17.
Als het alleen om de prijs gaat, koop dan de Classic 100 Eco; die kost zo’n 10 euro voor 10 rolletjes.
Roland
Goetz
Hartelijk dank, ik wil ook de kenmerken van de oude films behouden. Daar gaat mijn vraag op in. En ik denk dat de ADOX daar misschien geschikt voor is. 127 is niet nodig.
PhilippReichmuth
ADOX CHS25/50/100, ook bekend als efke 25/50/100. En dan ontwikkelen in RODINAL. En dan 6x9-contactafdrukken op barietpapier met vaste gradatie :)
Goetz
Bedankt voor de tip, ik ga de films dan bestellen. Bedankt