Gast
Hallo,
misschien kunnen jullie me hiermee helpen?
Een vriendin heeft relatief oude laboratoriumapparatuur uit de voormalige voorraad van het Amerikaanse leger.
Er zitten onder andere tijdschakelaars en een vergroter bij (ik vermoed tot grootformaat). Ik schat dat de onderdelen meer dan 40 jaar oud zijn; alles zit min of meer onder het stof.
Ik heb het materiaal tot nu toe slechts heel globaal bekeken en heb het nog niet op zijn werking kunnen testen. Naar schatting hebben alle onderdelen, als ze al iets hebben, historische waarde. De exacte artikelomschrijvingen zal ik de volgende keer opzoeken.
Ik wil de spullen niet zomaar weggooien uit onwetendheid. Dus als jullie iemand kennen die een bestemming heeft voor zulk historisch cultureel erfgoed :rolleyes:, laat het me dan alsjeblieft weten. Ik zou in de tussentijd ook eens contact opnemen met het Filmmuseum in Frankfurt. De laatste rommelmarkt in mijn regio (Rijn-Main-gebied) heb ik helaas gemist. Waar zou ik nog meer kunnen informeren (misschien bij fotoclubs)?
Hartelijke groeten en bij voorbaat dank.
Holger
MirkoBoeddecker
Holger,
Ik wil je niet teleurstellen, maar vorig jaar rond deze tijd hebben we zo’n 250 vergrooters uit de voorraden van het Amerikaanse leger naar de schroothandelaar gebracht.
Ze hadden allemaal slechts kleine gebreken, strikt genomen waren ze niet helemaal functioneel, maar zelfs voor € 10 waren ze al zeven jaar onverkoopbaar.
Hij heeft ons er € 2,50 voor gegeven.
Alles wat niet meer werkt: de prullenbak in.
Er is ongeveer duizend keer meer aanbod dan vraag.
Mocht hij nog werken, dan kun je hem op eBay verkopen.
Groeten,
Mirko
Gast
Hallo Mirko,
hartelijk dank voor je antwoord, dat helpt me al enorm.
Ik kan nu dus zonder schuldgevoel aan de slag met opruimen.
Vriendelijke groeten
Holger
Gast
Mocht het om GF-vergroters gaan:
Ik ben op zoek naar een ... waar zou ik die eens kunnen bekijken?
Goetz
Holger,
voordat je je spullen wegdoet: ik ben in principe geïnteresseerd en rijd daarvoor ook door half Duitsland
Goetz