Hallo Mirco,
Ik ben momenteel aan het experimenteren met jullie Adox-vlakfilms en heb daarom een Jobo Multi Tank 2 (2521) met een inzetstuk voor vlakfilms gekocht. Tot nu toe heb ik de tank met de hand gekanteld, maar ik ben nu eenmaal lui... Als ik de tank op de CPE plaats, kan ik geen stand van de rollen vinden waarbij de tank volledig horizontaal ligt. Ik vind de positie van de rollen het beste als de oranje rand van de tank op de rollen ligt, maar zelfs dan ligt de tank nog steeds een beetje schuin (de rand hoger dan de bodem). Moet dat zo zijn?
Daarnaast zijn er nog een paar kleine dingen, bijvoorbeeld: omdat de CPE een wieltje heeft om de temperatuur in te stellen en er een sensor in het water ligt, vermoed ik dat je water in de bak kunt gieten en verwarmen, zodat de chemicaliën in de tank niet afkoelen. Zijn er regels over hoeveel water erin moet/mag?
De CPE heeft twee schakelaars voor twee verschillende rotatiesnelheden. Je kunt ze ook allebei aanzetten, dan draait de tank iets langzamer dan in stand 1 alleen. Is dat een extra snelheid of een onjuiste instelling die het apparaat beschadigt?
Jobo had een zwarte, platte plastic wig/waterpas, de JO 4502. Met twee daarvan zou je de tank in balans kunnen brengen. In de bouwmarkt zou er zeker vervanging te vinden moeten zijn.