Gast
Hallo,
Dit is misschien niet het juiste forum, maar ik ben op zoek naar een bedrijf in Duitsland dat lenzen kan coaten. Zowel ongecoate als gecoate lenzen?
Ik heb op internet heel wat bedrijven in de VS gevonden, maar geen enkel bedrijf in Duitsland.
Groeten,
Marwan
cfb_de
Hallo Marwan,
Zeiss. Dat zouden ze in het servicecentrum in Jena moeten doen.
Met vriendelijke groeten,
Franz
Roman
In Duitsland ken ik er geen, maar Arax in Oekraïne – www.araxphoto.com – doet dat ook.
Roman
cfb_de
Hallo Marwan,
Jena regelt het voor je. Ik heb daar speciaal even gebeld voordat ik mijn bericht plaatste. Soms is het leven dankzij internet en de telefoon toch bijna te makkelijk.
Waarschijnlijk regelt een bepaald bedrijf uit Kreuznach met de naam "Schneider" het ook voor je. Daar heb ik echter niet gebeld, daar was ik te lui voor.
Of "Hella", "Automotive Lighting", "Schefenacker"... Daar heb ik ook niet gebeld, maar ze vergoeden allemaal zelfs de kosten voor kunststof onderdelen. Alles is gemakkelijk te vinden via Google. En niet te vergeten: Kamerawerke Noble in Dresden. Zij nemen dit soort opdrachten aan. Ook te vinden via Google.
En de extra kosten door in Duitsland te werken worden uiterlijk dan gecompenseerd als je twee keer verzendkosten naar Oekraïne betaalt en er nog eens de creditcardkosten bij optelt.
Als het werk in Duitsland om de meest uiteenlopende redenen niet in aanmerking komt: Lytkarino (of hoe dat tegenwoordig ook geschreven wordt). Dan gaat het via luchtpost onder rembours. Dat wordt net zo duur als in Duitsland, maar dan verdienen tenminste twee postbedrijven en Lufthansa er nog iets aan.
Is dat genoeg keuze?
Met vriendelijke groeten,
Franz
Google. Of: wereldbedrijf, wat niemand vraagt? Grmpf.