PhilippeGrunchec
Wanneer is de Pola 665 weer leverbaar?
PhilippeGrunchec
Tot ziens! ;)
MirkoBoeddecker
Philippe,
het forum is niet echt de juiste plek voor dit soort vragen.
Ik weet dat ik hier wel eens op andere vragen reageer, maar dan gaat het meestal om "onze" producten – dus ADOX, Foma, Classic enz.
De medewerkers van FOTOIMPEX die de bestellingen aannemen, zijn niet verplicht om hier op het forum te lezen en te schrijven – daar hebben ze ook helemaal geen tijd voor.
Polaroid is een pure dienst van FOTOIMPEX voor zijn klanten.
Het bedrijf Polaroid zelf is te arrogant om überhaupt met ons te praten (beantwoordt noch e-mails, noch brieven, noch faxen) en de betreffende groothandels bieden ons slechts een "hongermarge" op deze producten, die zo laag is dat we op elke verkochte film geld verliezen als ik loonkosten, huur, reclamekosten enz. op deze productgroep door te berekenen.
Daarom kunnen we ook niet urenlang achter elke film aanbellen.
Als hij bij "onze" Polaroid-groothandel niet op voorraad is en in backorder staat, wachten we tot hij weer binnenkomt.
Heb je hierover geen antwoord gekregen van de meisjes?
Groeten,
Mirko
PhilippeGrunchec
In Frankrijk wordt gezegd (www.galerie-photo.com/petition-polaroid) dat Polaroid de productie van de 665-film heeft stopgezet. Klopt dat?
MirkoBoeddecker
Ik kan daar helaas niet veel over zeggen.
Polaroid is het meest arrogante bedrijf dat ik in mijn hele zakelijke carrière ben tegengekomen.
Ze praten niet eens met ons. Je krijgt pas een Polaroid-klantnummer als je een eerste bestelling van meer dan 1 miljoen dollar plaatst, en dan mag je 3% goedkoper inkopen dan de eindklantprijs die de discounters hanteren.
Alle anderen worden afgescheept, ongeacht wat het bedrijfsconcept is.
Bij de groothandel koop ik tegen dezelfde prijzen als waar elke eindklant bij diverse discounters kan kopen, en Polaroid is zo arrogant dat ze je niet eens een groothandel noemen waar je terecht kunt als ze zelf geen dealers bevoorraden.
Conclusie: alle Polaroid-films in de catalogus verkopen we door tegen de inkoopprijs.
Het is dus puur een service aan onze klanten die ons alleen maar geld kost. Daarom doen we ook niet echt ons best om iets te regelen als het een keer niet leverbaar is.
Ja, en communicatie is helaas ook ver te zoeken bij die arrogante mensen van Polaroid.
Ik zou nu alleen maar op de website kunnen kijken, net als jullie.
Groeten,
Mirko
MirkoBoeddecker
De 665 is nog steeds niet geleverd, ik vrees dat Philippe gelijk heeft... :-(
SamuliSchielke
Op de homepage van Polaroid staat:
"Houd er rekening mee dat Polaroid de 665-film in de loop van het eerste halfjaar van 2006 uit het assortiment zal halen, omdat bepaalde onderdelen die voor de productie van deze film worden gebruikt, uit productie gaan."
Blijkbaar is er dus wel degelijk vraag naar 665, maar ontbreken er componenten. Helaas zullen we ons daar in de toekomst vaker op moeten instellen.
664 en 667 blijven verkrijgbaar, maar zonder negatief. Grootformaat met negatief (dat is 55) wordt nog steeds geproduceerd. De vraag is natuurlijk of 665 nog eens geproduceerd wordt of dat het nu al voorbij is. Ik hoop het eerste, want ik ben nog minstens een half jaar aangewezen op middenformaat (in afwachting van genoeg geld voor grootformaat) en zou ook wel wat 665 kunnen gebruiken.
Samuli