Gast Hoi, is de PO 100C een Efke met een transparante drager of zit er een andere emulsie in? Groeten Andreas
cfb_de Hallo Andreas, Volgens doorgaans goed geïnformeerde Maco-liefhebbers elders op het internet en een indirecte bevestiging van oom Hartmuth uit Stapelfeld gaat het bij de Maco-film om een partij Kroatische film die speciaal is geselecteerd om aan de hoogste kwaliteitseisen van Maco te voldoen. Was dat duidelijk genoeg? Waarom probeer ik hier eigenlijk de distributie van Efke/ADOX weer terug te brengen naar fatsoenlijke dragers (= triaacetaat)? Voor zwart-witdia's is dat PET-gedoe misschien wel leuk, en voor de producent is het ook goedkoper. Maar verder levert het meer problemen dan voordelen op. De films zijn even duur (of aanzienlijk duurder, als ze "speciaal geselecteerd" zijn), het transport van de film is iets kritischer, er treedt "light-piping" op, het spul rolt als een gek of heeft een lelijke zachte gelatine-laag op de achterkant, rolfilms springen vanzelf open... Allemaal niet echt geschikt voor het maken van zwart-witnegatieven. Met vriendelijke groeten, Franz
Gast Franz, Het is me wel duidelijk dat bij Maco alleen producten van diverse fabrikanten "van de band rollen" en alleen worden geherlabeld (na een voorafgaande speciale selectie). Voor zover ik weet zijn er echter een paar filmsoorten die alleen onder het Maco-label verkrijgbaar zijn (bijvoorbeeld IR) en die niet ook nog eens als Efke of Ilford in de schappen liggen. Groeten, Andreas
fotohuisrovo De nieuwe Rollei/Maco-films: Dit is geen Oost-Duitse productie, maar een assortiment van producten uit Spanje, België, Nederland en Duitsland, die deels in Hongarije worden verpakt. http://www.photo.net/bboard/uploaded-file?...oad_id=25646984