Gast Hallo, Ik heb zojuist de ADOX Vario Classic Baryt getest en hij lijkt erg op de FOMABROM (dezelfde dikte en hetzelfde oppervlak, alleen iets ‘koeler’ en misschien iets minder ‘scherp’ dan de Fomabrom). Wordt het door dezelfde fabriek geproduceerd? Zijn ze 240 of 280 g? Wat vindt u van de verschillen tussen een Opemus 6 en een Durst M805 om maximaal 21 x 21 cm af te drukken met 6 x 6 negatieven met condensorbox? Is er echt een verschil qua scherpte, contrast, belichting... of liggen ze heel dicht bij elkaar? Laatste vraag: zijn de Paterson Interfit-lampen beter dan de ADOX Adolight 20 + 40 qua kwaliteit en efficiëntie? Bij voorbaat dank, met vriendelijke groeten, Philippe www.dieform.net
Gast Wat een effectiviteit!! We hoeven je toch geen Engels te leren, of wel!!!! Heb je een woordenboek als ontbijt gegeten!! Niall
Ole Ik denk dat ADOX door Fotokemika wordt gemaakt? Terwijl Foma gewoon Foma is. Ze lijken dus op elkaar, maar ik geloof niet dat ze door dezelfde fabriek worden gemaakt. Ik heb nog nooit een Durst M805 gebruikt, maar ik heb wel 30x40 cm afdrukken gemaakt van 6x4,5 negatieven met een Opemus 6 met kleurenkop. Scherpte, contrast, belichting en alles is uitstekend. Wat de belichting betreft, kan ik je echter niet helpen ;)
Gast Doeltreffendheid!! We hoeven je toch geen Engels te leren, of wel!!!! Heb je een woordenboek als ontbijt gegeten!! Niall"woordenboek"? ;-)
Gast SORRY!!! Woordenboek = boek met vertalingen van het Duits naar het Engels of van het Engels naar het Duits!!! Een flauwe grap van mijn kant!!! Je Engels is GOED!! Niall