Gast
Hallo,
In de VS hebben jullie dit in het assortiment, wat is dat in dit geval eigenlijk?
Windisch schreef daar rond 1951 dat het een procedure was die onder andere door Kodak werd gebruikt om kleurenpositieven op wit celluloid te verkrijgen, van Kodachrome-dia's en Kodacolor-negatieven.
Dat is het toch niet, of wel?
Dat mag je dan zeker niet achterhouden voor de Duitse klanten!
Roland
Gast
Hallo,
Is er dan echt niemand die hier verstand van heeft?
Roland
ChristianKolinski
Ik heb dit dus nog niet echt in de praktijk uitgevoerd (met succes), dus beschouw alles wat hierna volgt als theorie:
Dye Transfer was inderdaad een van de methoden waarmee in de jaren ’30 kleurenafdrukken werden gemaakt, maar niet alleen afdrukken van losse beelden!
Als je ooit "Gone with the Wind", "The Wizard of Oz" of soortgelijke films uit de jaren '30 en '40 hebt gezien: dat waren dye transfers – want niets anders was het originele "Technicolor".
Het proces werkt in theorie als volgt: er wordt een beeld onderworpen aan belichting, ontwikkeld, gefixeerd en gehard op – bijvoorbeeld – de Matrix-film die door J&C wordt verkocht. Daarbij ontstaat er een soort reliëf op de film, omdat belichte en onbelichte plekken verschillend reageren op het harden of anders sterk opzwellen.
Dit reliëf wordt nu als het ware als drukplaat gebruikt: het wordt ingekleurd en op een geschikt materiaal geperst.
Technicolor (en Kodak en anderen) maakten nu 3 films met kleurscheidingen die over elkaar werden gedrukt en kregen daardoor gekleurde afdrukken of bioscoopfilms.
MirkoBoeddecker
Roland,
dit papier is uitsluitend bedoeld voor mensen die professioneel met het DTM-proces werken en we verkopen het aan trouwe klanten die nu doorgaans allemaal al ruim 60 jaar oud zijn......
Het proces wordt wereldwijd nog maar door een paar mensen beheerst en is erg complex.
Het is een van de oudste, meest gedetailleerde, kleurgetrouwste, duurzaamste en kwalitatief hoogwaardigste kleurendrukprocessen die er zijn.
Ik kan dit nu onmogelijk (onder andere omdat ik het proces zelf niet beheers) in detail uitleggen.
Naast het papier heb je echter ook een DTM-film, een drukpers en de kleuren nodig.
Groeten,
Mirko
Gast
Mirko, Christian,
bedankt voor het antwoord. Begrijp ik het goed dat ik het materiaal ook in jullie winkel in Berlijn kan kopen?
Roland
cfb_de
Roland,
Christian werkt niet bij Impex, dat is “alleen” Mirko.
Al met al heb je echter een van de meest subtiele “productbeschikbaarheids-chantagepogingen” gelanceerd die ik ooit heb gelezen.
Daarentegen waren wij met onze rolbaryt als het ware nogal lomp en gingen we alleen met de hamer te werk.
Trouwens: @Mirko: krijg ik nog een reactie op mijn bestelling? De bestelling bestond uit: één rol bariet en vier statiefschroefdraadadapters. Tot nu toe heb ik daar nog niets van gehoord. Een ontvangstbevestiging zou fijn zijn, dan heb ik een basis om mijn kas te plannen (de vakantie staat er ook aan te komen).
SCNR,
Franz
Gast
Franz,
nee, zo was het echt niet bedoeld, ik begin me er pas in te verdiepen en het was me niet duidelijk of Mirko de goede oude klanten in de VS bedoelde, of dat ook de klanten in Berlijn zich hierdoor aangesproken kunnen voelen.
Op dit moment wil ik eerst wat literatuur aanschaffen om te weten wat er precies allemaal nodig is en hoe het in de praktijk in zijn werk gaat.
Roland