Gast
Hallo allemaal!
Heeft iemand misschien ervaring met de BlackOut-folie (zwart vinyl dat door statische elektriciteit aan de ruit ‘plakt’, zie Catalogus Impexus p. 58) en geribbeld glas!?
In principe is het een elegante oplossing voor het verduisteringsprobleem, maar ik heb in de badkamer een hoog, smal raam van ondoorzichtig geribbeld glas en ik ben bang dat de folie daar niet echt zal blijven zitten.
Richard
Hallo,
Ik heb weliswaar geen ervaring met de BlackOut-folie, maar het lijkt me een wat dure oplossing. Mijn huidige oplossing (met groot succes) is een zelfklevende klittenband (uit de bouwmarkt) op het raamkozijn, waarbij ik de klittenbandzijde op een stuk zwarte stof heb genaaid. Ik heb de raamzijde wit gekozen en de andere kant zwart. Het geheel is binnen enkele seconden over het raam geplakt en sluit betrouwbaar af.
Met vriendelijke groeten,
Richard
Gast
Hallo Richard, bedankt voor de tip. Dat klinkt goed. Ik had ook al eens aan klittenband gedacht, maar twijfelde een beetje vanwege de waterdichtheid.
Ik ga het eens uitproberen.
Bernd
MatthiasStark
Hallo,
De methode die Richard beschrijft is veel praktischer, hoewel stof alleen vaak niet voldoende is. Het moet een relatief dichte stof zijn en misschien moet je er een dubbele laag van gebruiken, of je klemt achter de stof nog een plaat in het raam, die dan al een groot deel van het licht tegenhoudt.
Ik heb de verduisteringsfolie na ongeveer 2-3 minuten woedend in een hoek gegooid, omdat ik bijna een hartaanval kreeg <_< !
Inmiddels gebruik ik er alleen nog maar een paar kleine stukjes van om kleine dingen af te dekken.
Misschien heeft iemand er wel goede ervaringen mee, maar bij mij werkte het helemaal niet.
Groeten
Matthias
Gast
Hallo,
Ik heb wat extra moeite gedaan om mijn dakraam goed te verduisteren.
Opbouw (van buiten naar binnen): doorzichtige zelfklevende boekbindfolie – aluminiumfolie (zonwerend) – een beetje dubbelzijdig plakband – PE-folie (ik had nog wat over) – klittenband aan de wieltjes