CPD
Cześć wszystkim,
mam trzy pytania dotyczące aparatu Exakta 66:
1. Czy ma on również znane wady modelu Pentacon Six (krok taśmy filmowej)?
2. Czy obiektyw 40 mm firmy Schneider, wymieniony w mojej broszurze, został kiedykolwiek wyprodukowany, czy pozostało to tylko w sferze zapowiedzi?
3. Co w ogóle sądzicie o modelu E.66? – Obiektywy Zeiss Jena są dla mnie bardzo kuszące.
Bardzo dziękuję i pozdrawiam!
CP
Gast
Franz,
Od razu powiem, że nie znam się na tym zbyt dobrze, ale moim zdaniem Exakta 66 to wersja Pentacon SIX z krajów bloku wschodniego, ponieważ w RFN nie wolno było używać nazwy Exakta.
A może masz na myśli Exaktę 6x6? To byłby model sprzed wojny, a dokładniej z lat 50.
Roland
Gast
Cześć Roland,
Exakta 66 zaczęto produkować dopiero po zjednoczeniu Niemiec i w zasadzie jest to zmodyfikowany model Pentacon Six. Pasują do niej również obiektywy CZJ.
Pozdrawiam
Gast
CP,
przy okazji, pomyliłem cię z Franzem, przepraszam, ale masz rację – chodziło mi o Exakta Varex, który na Zachodzie nosił nazwę Elbaflex.
Roland
mau
Cześć CP
Jako jeden z nielicznych posiadaczy tego aparatu, odpowiadam jeszcze raz.
Z przesuwaniem klatek (nakładaniem się) nigdy nie miałem problemów. Czasami zdarza mi się, że migawka nie zadziałała prawidłowo. Jest to jednak błąd obsługi – dźwignię podnoszenia należy podnieść jednym ruchem do oporu. Jest to jedna z rzeczy, które mniej mi się podobają w tym skądinąd wartościowym aparacie. Kolejnymi minusami są brak podnoszenia lustra oraz blokada podwójnej ekspozycji, której nie da się wyłączyć.