Gast
Hallo,
misschien heeft iemand hier een idee. Het gaat om het versterken van een zwakke negatieve film.
(35 mm bioscoopfilm)
In principe ben ik op zoek naar precies het tegenovergestelde van een Farmer-verzwakker.
De negatieve film is een oud unicum en alle kopieertests op verschillende
materialen leverden geen bevredigende resultaten op.
Als iemand hier al eens ervaring mee heeft gehad, zou ik dankbaar zijn voor
elk idee. In principe ben ik op zoek naar een recept of een oplossing waarmee
men een ontwikkelmachine zou kunnen vullen.
Groeten
Ernest
Urnes
Hallo Ernest,
ik zou eens naar selentoning kijken. Ik heb weliswaar niet veel ervaring met het tonen van film, maar bij papieren afdrukken verhoogt het het contrast. Misschien is het de moeite waard om het eens te proberen.
Groeten, Sven.
uworischki
Ik zou het eventueel eens met een koperen versterker proberen; voor zover ik weet heeft Impex nog een paar restvoorraadstukken van Orwo (A605) voor 75 cent in de uitverkoopbak...
MirkoBoeddecker
Klopt, die hebben we.
Werkt die nog goed?
Heb je die al eens geprobeerd?
Groeten,
Mirko
Voor zover ik weet, is het enige dat echt werkt een uraniumversterker.
Maar waarschijnlijk maak ik mezelf strafbaar door dit hier alleen maar te vermelden.
In zoverre distantieer ik me *nu* meteen weer van mijn bovenstaande uitspraak :rolleyes:
Urnes
Nou, ik zou het recept voor Urantoner kunnen bijdragen. :rolleyes:
Groeten, Sven.
Gast
Ernest,
heb je al alle kopieermethoden geprobeerd, zoals heel hard kopieermateriaal of reproductie in donkerveld?
Zo niet, dan eerst even dit: bedoel je echt 35 mm-film en geen 35mm-film? Moeten we dan rekening houden met afwijkingen van enkele meters tot kilometers?
Dat zou niet zonder problemen zijn, aangezien men doorgaans, in ieder geval bij de chroomversterker, op het oog werkt.