MehmetCati
Cześć!
Kupiłem Kodak D-76, żeby go wypróbować.
Proszek wystarcza na 1 litr roztworu.
Czy ktoś wie, na ile filmów (roztwór podstawowy) wystarczy ten litr?
(nie ma tej informacji na opakowaniu)
Pozdrawiam
M.C.
CPD
Cześć Mehmet,
Nie znam się zbyt dobrze na D-76, ale radziłbym Ci używać go w rozcieńczeniach 1:1 – 1:3 jako wywoływacza jednokąpielowego.
Zazwyczaj po wywołaniu dwóch filmów wydłuża się czas wywoływania, a po wywołaniu określonej liczby filmów trzeba uzupełnić roztwór odnawiający (nie przychodzi mi do głowy niemieckie słowo) i po kilku tygodniach wywoływacz traci swoje właściwości.
W jednej z książek przeczytałem, że przy stosowaniu roztworu macierzystego wartość pH ulega ciągłym wahaniom w szerokim zakresie itp. Nigdy tego nie sprawdzałem.
Ale z tego, co pamiętam, panuje opinia, że D-76, a raczej jego angielski odpowiednik ID 11, po rozcieńczeniu jest znacznie bardziej stabilny w procesie, ma nieco grubsze ziarno, ale za to jest bardziej szorstki.
Pozdrawiam
CP
CPD
www.jackspcs.com/dskodak.htm
Znajdziesz tam kilka interesujących linków z dodatkowymi informacjami
Pozdrawiam
Gast
Mehmet,
Anglicy piszą o 10 filmach na litr, z których każdy jest o 10% dłuższy od poprzedniego, co oznacza, że pierwszy ma 100%, następny 110%, potem 120%, a dziesiąty 190%. Nie mnoż, tylko zawsze dodawaj.
MehmetCati
Cześć wszystkim!
Znalazłem w międzyczasie informację od firmy Kodak.
Jest tam napisane, że można wywołać 4 filmy (Kb) na litr lub 2 filmy przy proporcji 1:1.
Chyba spróbuję proporcji 1:1.
(W innym poście pytałem kiedyś o doświadczenia z filmem Lucky. W międzyczasie wypróbowałem z nim AM74 i RODINAL. Zobaczymy, jak „poradzi sobie” z D-76).
Z tego, co zrozumiałem z informacji Kodaka, w przypadku wywoływania dwóch filmów jednocześnie należy wydłużyć czas o 10% (tak jak pisze oleksander).
Dziękuję za pomoc i
Pozdrawiam
M.C.
Gast
Mehmet,