Trouwens: jij als inwoner van het Weinviertel: de vriend van die andere Roman – Franz Keip – maakt een ontzettend lekkere Moezel-Riesling. Echt heerlijk voor de zomer: relatief weinig alcohol, fris, droog, weinig zuur. Als het met DD lukt, zou Roman misschien wat mee kunnen nemen (ik geef in ieder geval alvast aan dat ik er behoefte aan heb).
Wachauer, alsjeblieft, het Weinviertel ligt ergens anders... Wij zijn de elite, het Weinviertel is het plebs onder de wittewijnproducenten... :P
Als het doorgaat (hoewel begin oktober voor mij niet echt ideaal is, de kans is hooguit 50:50 dat ik erbij kan zijn), neem ik een flesje Grüner Veltliner van Papi mee, en nog een goede Wachauer Riesling Smaragd (zo'n 13% alc., heeeel veel extract, zeer mineraal, nauwelijks restsuiker, goed uitgebalanceerde zuurgraad).
En om bij het onderwerp te blijven: ik ben ook altijd op zoek naar Trialuxen, maar die kosten ook niet veel minder dan een Meograde – en deze maand was er een bonus van het bedrijf, vandaar de acute kooplust...
Roman