FrankJBeckmann
Hoi,
vandaag is hij aangekomen, mijn nieuwe AP-roodlichtlamp. Ik heb hem ongeveer 1,2 m boven mijn werkplek aan de muur gehangen. Toen kwam de sluiertest: een vel Fomaspeed Variant III van 10 x 15 cm één seconde onderworpen aan belichting (dat geeft een lichtgrijze tint) en vervolgens enkele voorwerpen op het vel gelegd. Na zes minuten heb ik het vel ontwikkeld. Het resultaat was teleurstellend, de voorwerpen waren duidelijk te zien. Toen heb ik de lamp aan de tegenoverliggende muur van mijn Duka opgehangen, nu staat hij bijna 2 m van mijn werkplek verwijderd en er is nog steeds een sluier. Volgens de verpakking heeft de lamp 10 W. Zijn er ook zwakkere lampen voor deze lamp?
Tot ziens
Frank
cfb_de
Hallo Frank,
Dat weet ik niet. Maar ik ben er steeds blijer om dat ik niet meedoe aan de hype rond de allernieuwste Duka-verlichting en nog steeds mijn oerdoude metalen schaal uit de jaren 50 met het Agfa-logo erop gebruik. Vanaf zaterdag zit er een Conrad 220V-LED-spot in en dankzij het filter ervoor zal hij ook dan nog werken. Maar hij zuigt dan niet meer 25W uit het stopcontact en ik hoef niet om de zes maanden midden in de Duka-sessie om een nieuwe lamp te schreeuwen.
Ik heb hem bij Strombucht gekocht voor iets minder dan 5,- Echte Mark.
Heeft iemand nog het geelgroene filter nodig dat er destijds bij zat? Dat ligt hier nog steeds en is sinds de aankoop niet gebruikt (het is dus eigenlijk vijf jaar jonger dan de tijd tussen de productie en nu :-)
Met vriendelijke groeten,
Franz