Gast
Ik had enige tijd geleden bij u in de winkel vastgegraneerd warmton-barietpapier gekocht; destijds, zo werd mij verteld, van de firma Forte, maar nu wordt er, naar ik heb gehoord, Efke-papier aangeboden.
Daarom heb ik mijn laatste voorraad Wephota Universal BB (toen nog van Forte) via een kennis mee laten bestellen; nu schijnt daar vanwege het faillissement van Forte in plaats daarvan Slawitsch of Azomures te worden verpakt.
Kunt u mij eventueel vertellen of u het Efke Warmton-papier voor langere tijd in het assortiment wilt houden, zodat ik me daarop kan instellen, aangezien ik niet elke keer van papiersoort wil wisselen.
Aangezien uw verpakkingen naar mijn mening prettiger in het gebruik zijn dan die van Wephota, wilde ik eigenlijk graag weer bij u kopen.
E. Kuhn
Gast
... dat was waarschijnlijk alleen maar een idee bij Wephota, voor het geval Forte de deuren zou sluiten, maar waarom zouden ze overstappen? Het is vast weer gewoon geklets.
FrankJBeckmann
Hoi,
Wephota blijft het warmtoonpapier bij Forte inkopen. Omdat Forte een tijdje niet kon leveren, is er ook warmtoonpapier van Foma aan het assortiment toegevoegd. Er was wel een wijziging bij het BB, maar dat is geen warmtoonpapier. Dat komt nu weer van Fotokemika. Een soortgelijk papier zit, als ik me niet vergis, ook hier bij Impex in het assortiment.
Tot ziens
Frank
Gast
Frank,
misschien moet iemand gewoon even navragen bij Wephota. Ik dacht tot nu toe altijd dat "Universal BB" (warme tint) (BB = Baryt brilliant) hetzelfde is als "Forte Fortezo". Zou het kunnen dat je dat verwart met "Universal B" (koude tint)? Dat is namelijk Bromofort.
Maar of er nu Slavich of Azomures in moet, maakt me eerlijk gezegd niet uit, aangezien ik geen Multigrade gebruik. Als het de moeite waard is, wilde ik trouwens toch al overstappen op Classic Arts, omdat Efke met zijn dikke emulsie zeker goed geschikt is voor hoogglans.
Het zou er voor Forte echter niet goed uitzien als men bij Wephota al overschakelt.
Maar heeft Mirko onlangs niet over Azomures gezegd dat ze geen fotomateriaal meer maken, toen ik het bedrijf als papierleverancier noemde? Dan kan dat helemaal niet.
Of wordt Fohar in Bulgarije bedoeld? Dat kan je misschien verwarren met Roemenië. Een kennis van de Krim is tevreden over het Fohar-papier, en gezien zijn foto's terecht. Iemand zou dat moeten importeren.
We zullen zien
Roland
FrankJBeckmann
Hoi,
Je hebt gelijk, ik heb de Universal BB verward met de Universal B.
Tot ziens
Frank
MirkoBoeddecker
Erhard,
We hebben twee soorten papier met vaste gradaties op voorraad en leverbaar.
Ze staan allebei in de catalogus.
De ene is identiek aan de Classic Museum en heet nu alleen nog ADOX, omdat alles ADOX heet; de tweede is nieuw.
Wie heeft gezegd dat er geen Classic Museum meer zou zijn?
Of was alleen een bepaald formaat niet leverbaar? Dat zal helaas altijd zo blijven. Vaste gradaties zijn niet meer zo populair en we hebben slechts beperkte financiële middelen en opslagruimte. We kunnen geen continue levering van vaste gradaties garanderen.
Groeten,
Mirko
Gast
Mirko,
ofwel ben ik blind, ofwel is mijn gedownloade catalogus (2005) niet up-to-date, maar er staat niets in.
Roland
MirkoBoeddecker
Maar die staan toch naast elkaar.
Museum op pagina 53 en Classic Arts op pagina 52.
Al heel lang – ze staan ook in de gedrukte catalogus.
Op welke link klik je?
Gast
Mirko,
De catalogus staat al een paar maanden op de computer, maar Classic Arts op pagina 45 en Museum staan er niet in.
Maar dan is de catalogus waarschijnlijk al verouderd.
Roland
MirkoBoeddecker
Ja, je moet even verversen.
Forte heeft ongeveer 8 weken geleden geleverd.
Omdat het met die vaste gradaties altijd zo’n gedoe is, wilde ik niets in de catalogus zetten waarvan niemand echt wist wanneer en of het zou aankomen...
Daarom stond er tijdelijk niets in.
Maar nu wel ;)
Gast
Hartelijk dank,
dan is het probleem helemaal opgelost, zeker nu ik zelfs uit twee soorten kan kiezen.
E. Kuhn
Gast
Nog even ter aanvulling op Azomures: ik heb van een Roemeense collega-fotograaf de definitieve bevestiging gekregen dat Azomures helemaal geen fotoproducten meer produceert (alleen nog andere chemicaliën).