Gast
Hallo, beste forumleden!
Ik wil graag – maar af en toe – ook bij mijn P 67II een flitser gebruiken, maar de kosten voor de – toegegeven, erg mooie – houten handgreep besparen.
Ik heb een flitsschoadapter (met statiefschroefdraad) en een bijbehorende 5-pins kabel. Nu ben ik op zoek naar een voordelige oplossing voor de bevestiging van de flitser; ik dacht aan zo'n rail die aan de statiefschroefdraad van de camera wordt bevestigd, maar dan naast de camera in een rechte hoek omhoog loopt, om de flitser op of boven lenshoogte te houden.
(De oplossing >flitser op het statief< werkt natuurlijk prima, maar vereist een tweede statief, wat voor buitenopnames (nog) meer gewicht betekent).
Kent iemand van jullie een oplossing of een geschikt onderdeel uit een catalogus?
Of heeft iemand een houten handgreep over en wil die kwijt?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Met vriendelijke groeten!
Johannes
Urnes
Hallo Johannes,
meestal vind je zulke flitsrails tweedehands in de uitverkoopbakken van fotowinkels. Nieuw zijn ze verkrijgbaar bij Hama en ook te vinden in goed gesorteerde fotowinkels. Of op fotobeurzen of op de rommelmarkt. Als je niets kunt vinden, stuur me dan gewoon een e-mail, dan kan ik kijken of ik er nog een heb liggen.
Groeten, Sven.
PS. De grote Metz-flitsers hebben de rails trouwens al ingebouwd. De kleinere kunnen op zogenaamde Power-Grips worden bevestigd. Dat is ook een elegante oplossing.
Gast
Hallo Sven,
Hartelijk dank voor je antwoord en je aanbod!
Misschien kun je me een e-mail sturen, zodat we dit buiten het forum om kunnen regelen (ik wil je natuurlijk graag voor de rail betalen!).
Met vriendelijke groeten!
Johannes
jvr@gmx.at