Gast
Rád bych začal pracovat se středním formátem a hledám k tomu fotoaparát.
Co si v této souvislosti mám myslet o modelu Kiev 88?
Existují snad nějaké jiné alternativy?
Chci fotit pouze černobíle.
Za stručnou radu bych byl velmi vděčný!
S pozdravem Phil
CPD
Ahoj Phile,
nejdřív bych se tě rád na něco zeptal:
- Potřebuješ výměnné objektivy?
- Musí to být nutně zrcadlovka, nebo by ti stačil i fotoaparát s hledáčkem?
Sleduj aukce na eBayi. Momentálně se tam prodávají dokonce i Hasselblady za pakatel – a nemusí to být zrovna Hasselblad.
S pozdravem CP
Gast
Zrcadlovka by byla fajn, ale nemusí to být nutně model s vyměnitelnými objektivy.
Na eBayi jsem si už prohlížel různé modely Hasselblad, které jsou ve srovnání s ostatními opravdu velmi levné. Nakonec ale mám k dispozici jen studentský rozpočet, což je ostatně dáno tím, že jsem student.
Po Hasselbladech jsem narazil na ruské „kolegy“ a ptám se, proč jsou asi o tolik levnější než ty pravé?
Jsou na nich nějaké zjevné výrobní vady nebo podobné věci?
Pokud ne, byl by to přece fotoaparát, který by byl docela ideální, protože je to zrcadlovka, která je navíc velmi flexibilní v ohniskové vzdálenosti.
Zdravím Phil
CPD
Ahoj Phile,
předpokládám, že ohledně fotoaparátu Kiev dostaneš na tomto fóru ještě další fundované odpovědi. Já sám jsem žádný v ruce ještě nedržel.
Dvojité a skládací fotoaparáty se dají sehnat relativně levně. Samozřejmě pak nebudeš mít výměnné objektivy (kromě dvojitého Mamiya). Pokud chceš fotit jen černobílě, není ani povrchová úprava objektivů takovým problémem. Já sám v GF občas používám skla úctyhodného stáří – podle mého názoru s dobrým výsledkem.
Pozdrav CP
Gast
Ahoj!