Gast
Chciałbym zacząć pracować w formacie średnioformatowym i szukam do tego aparatu.
Co sądzicie o modelu Kiev 88 w tym kontekście?
Czy są może jakieś inne alternatywy?
Chciałbym fotografować wyłącznie w czerni i bieli.
Byłbym bardzo wdzięczny za krótką poradę!
Pozdrawiam, Phil
CPD
Cześć Phil,
na początek mam do Ciebie kilka pytań:
- Czy potrzebujesz wymiennych obiektywów?
- Czy koniecznie musi to być lustrzanka, czy rozważasz też aparat z wizjerem?
Zajrzyj na aukcje na eBayu. Obecnie można tam kupić nawet Hasselblady za grosze – i wcale nie musi to być właśnie ten model.
Pozdrawiam, CP
Gast
Lustrzanka byłaby fajna, ale niekoniecznie musi mieć wymienną optykę.
Przeglądałem już na eBayu różne modele Hasselblada i rzeczywiście są one stosunkowo niedrogie. Ale w końcu dysponuję tylko studenckim budżetem, co zresztą wynika z tego, że jestem studentem.
Po modelach Hasselblad natknąłem się na ich rosyjskich „kolegów” i zastanawiam się, dlaczego są oni o wiele tańsi od oryginałów?
Czy występują w nich rażące wady wykonania lub podobne problemy?
Jeśli nie, to byłby to aparat, który byłby całkiem idealny, ponieważ jest to lustrzanka, która dodatkowo oferuje dużą elastyczność w zakresie ogniskowej.
Pozdrawiam, Phil
CPD
Cześć Phil,
Zakładam, że na tym forum otrzymasz kompetentne odpowiedzi dotyczące aparatu Kiev. Sam nigdy nie miałem go w rękach.
Aparaty dwuobiektywowe i składane można kupić stosunkowo tanio. Oczywiście nie ma wtedy możliwości wymiany obiektywów (z wyjątkiem dwuobiektywowego modelu Mamiya). Jeśli chcesz fotografować wyłącznie w formacie czarno-białym, powłoka obiektywów nie stanowi większego problemu. Sam używam w GF czasami obiektywów w podeszłym wieku – moim zdaniem z dobrym skutkiem.
Pozdrawiam, CP
Gast
Cześć!