Het is nu definitief voorbij, jammer!
zie hier:
World of Photo - Bericht Tura
27-10-2005
Tura ten einde
Het traditionele bedrijf Tura uit Düren stopt definitief met de productie, zo meldt de Aachener Nachrichten op 25-10-2005.
De buitenlandse investeerders die in contact stonden met Tura hebben zich teruggetrokken; niemand investeert nog in een stervende tak, aldus curator Dr. Rolf-Dieter Möning.
Tura AG had in maart van dit jaar faillissement aangevraagd. Volgens Möning heeft men bij Tura tot het laatste moment vastgehouden aan de productie van films en fotopapier en blijkbaar nagelaten om zich te verdiepen in het tijdperk van de digitale fotografie.
Geachte heer Bäekker,
U was voor mij, tijdens mijn tijd als buitendienstmedewerker bij Tura, een zeer prettige klant met een interessant bedrijfsconcept en een uitstekend gestructureerd assortiment. Ik heb u vaak al kunnen aanbevelen.
Zelf ben ik blij dat ik het einde van Tura met enige afstand heb meegemaakt. Ik heb ruim twee jaar geleden het ouderlijk bedrijf in Aue overgenomen en geherstructureerd. We hebben volledig ingezet op digitaal. Een Fuji Frontier, een gloednieuwe EPSON 7800 en een Heißaminator zijn onder andere bij ons in gebruik. Verder houden we ons bezig met fotohandel, fotografie en alles wat daarmee samenhangt.
Foto-Martin-Bilderservice
Met vriendelijke groeten
Frank Martin
Tura-buitendienst van 1998 tot 2004