Gast
Op 1 maart 2005 zou bon image de distributie van Ilford in Duitsland hebben overgenomen, zo werd gezegd. Nog diezelfde dag heb ik daar bij de directeur zelf een bestelling geplaatst ter waarde van 1700 euro; ik wacht immers al een eeuwigheid op Ilford-rolfilm. Geen probleem, zo werd gezegd; de goederen waren weliswaar niet op voorraad, maar wel leverbaar, en het zou 2-3 weken duren.
Na drie weken: NIETS. Ik bel op: ze zouden problemen hebben met de IT, maar mijn gegevens zouden nu net worden ingevoerd (na drie weken!!!). Mijn goederen zouden dus nog niet besteld zijn, maar los daarvan zouden de artikelen inmiddels in Duitsland in hun magazijn liggen. Verbaasd reageer ik dat ik dan graag eindelijk DEZE goederen zou willen hebben. Twee dagen later krijg ik te horen dat ik volgens Creditreform niet kredietwaardig ben. Oké, enerzijds een kredietrapport bij Creditreform aangevraagd, anderzijds vooruitbetaling aangeboden. Weer dagen later komt het officiële en VOLLEDIG SCHONE kredietrapport en de factuur voor vooruitbetaling. Ik maak het geld een dag later over en mail dezelfde dag nog dat het onderweg is. De 'witte-vest'-brief van Creditreform mail ik meteen mee.
Een week later nog steeds niets. Ik bel weer: tja, het geld is wel aangekomen, maar de rolartikelen hebben ze inmiddels aan iemand anders verkocht! (Ik bespaar jullie de vele wachtrijen en pogingen om me af te wimpelen!) Nieuwe rollen zouden echter een kleine week later komen. Een week later: nog steeds geen rollen, alleen 10 pakjes losse vellen waren inmiddels aangekomen. De rollen zouden over ongeveer een week komen... Ik heb langzamerhand het gevoel dat ik in een tijdlus zit. Naar aanleiding van mijn telefoontje kreeg ik gisteren te horen dat het papier juist die dag was verzonden. Citaat van de directeur: "Ik weet ook niet wat ik u hierover moet zeggen." Vandaag, 50 dagen na mijn bestelling en na 1700 euro vooruitbetaling, wacht ik nog steeds op mijn rollen. Om het met bon-image te zeggen: ik ben sprakeloos! ;)
MirkoBoeddecker
Ole,
Bon Image moet de hele Ilford-distributie opnieuw opbouwen en beschikt vast ook niet over een bijzonder dik financieel kussen om een enorme voorraad aan te houden.
Als het jou treft, krijgen wij als handelaars ook niet alles wat we nodig hebben.
Maar als er capaciteitsproblemen zijn, is het waarschijnlijk overal zo dat kleine klanten er op de een of andere manier onderdoor gaan, omdat men er immers ook van afhankelijk is om zijn grote klanten snel te bedienen, want daarmee wordt de omzet en het geld verdiend.
Ik vind dat we hen een beetje vertrouwen moeten geven. Ze moeten zich eerst weer herpakken.
Als zoiets na een jaar nog steeds gebeurt, kunnen we altijd nog een nieuwe Ilford oprichten :-)
Ik schrijf dit omdat ik weet hoeveel werk er in de handel zit, waar de klant zich niets bij kan voorstellen, en omdat zoiets in principe iedereen kan overkomen die nieuwe medewerkers inwerkt.
Groeten,
Mirko
mau
Ach, Mirko. Misschien gaat het bij jullie ook niet altijd even soepel. Maar ik geloof niet dat jullie 1700 halen
MirkoBoeddecker
mau,
wat je schrijft klopt allemaal. En ik heb ook niet gezegd dat het zo hoort te zijn.
Maar het lijkt hier wel erg op organisatorische fouten binnen een bedrijf dat net is opgericht, en dat als het ware van de ene op de andere dag, met een grote achterstand aan oude opdrachten en weinig eigen vermogen.
Zoiets zou ons niet overkomen – hoop ik tenminste – ik programmeer tenslotte al 12 jaar aan een IT-systeem dat dit hopelijk voorkomt :-)
Ik wilde alleen maar zeggen dat het bij Bonbonimage zeker ook als een fout wordt beschouwd en niet zo bedoeld was.
Bij ons gebeurt het ook vaker dat de vooruitbetaling na een week binnenkomt en een winkelmedewerker "per ongeluk" (..oh, dat wist ik niet...) een rol PW14 uit het verzendreserveringsrek heeft gepikt omdat de klant aan de toonbank zo mooi met haar wimpers knipperde.
Dat hoort niet zo te zijn (daar zijn het schap en de voorraadmelder immers voor), maar het zijn allemaal maar mensen en waar mensen werken, gebeuren er "fouten"....
We bieden natuurlijk altijd terugstorting aan. Dat staat ook in de algemene voorwaarden. Ik geloof dat nog nooit iemand bij ons iets heeft willen annuleren en daar niet mee wegkwam.
Groeten,
Mirko... die hoopt dat zoiets bij FOTOIMPEX nooit gebeurt...
mau
Hallo Mirko, het is de laatste zin die alles duidelijk maakt: wij bieden terugbetalingen aan.
Afgezien daarvan zou ik 1700 hebben
Gast
Vrijdag is nu ook de rolstof aangekomen.
Bedankt voor jullie "medeleven"!
Groeten, Ole