Gast
Hallo!
De titel zegt eigenlijk al genoeg... In jullie catalogus hebben jullie de Trix in twee varianten, waarbij de "Profilm" goedkoper is... Waarin verschillen ze van elkaar?
Groeten,
Stefan
Gast
Op de verpakking :( De Profilm bevat dezelfde Tri-X als Kodak, alleen is deze niet door Kodak verpakt, maar door een andere fabrikant. Ach, de nummering begint vaak ook niet bij één, maar ergens halverwege, maar wie maakt zich daar nu druk om.
Gast
Sommige mensen kopen geen profielplaten omdat ze beweren dat er bij het "inpakken" wel eens iets misgaat (dat wil zeggen: vaker dan wanneer de fabrikant het zelf doet volgens zijn normen). Anderen reageren dan met "mij is zoiets nog nooit overkomen!" of "daar heb ik nog nooit van gehoord!" (waarschijnlijk zal de informatie van FOTOIMPEX ook in die richting gaan). En (terecht) wordt er ook gezegd: ook aan de kant van de fabrikant kan er wel eens iets misgaan. Dan zeggen de anderen weer: ja, natuurlijk gaat er bij Kodak ook wel eens iets mis, maar bij profielfilms veel vaker! Hm, wat nu...
Dit helpt nu waarschijnlijk niet bij de beslissing, maar gewoon ter informatie, wat men daar nu eenmaal "zo zegt en hoort" over profielfilms.
Groeten
unadodox
Gast
Of verkoopt Kodak de filmstroken van de hoogste kwaliteit zelf,
en verkoopt het de minder goed vervaardigde randstroken goedkoop door?
Niemand weet het precies...
Groeten, Stephan
MirkoBoeddecker
Het product per meter voldoet voor 100% aan de Kodak-kwaliteitsnorm en er staat ook Kodak op.
Gast
Hallo Mirco,
Dan zit alles in orde,
hoe zit het eigenlijk met rolfilms? Komt de Trix ook in een goedkope 120-versie (220-versie)
op de markt?
Ik kan de platte kristallen niet meer zien... :-)
Groeten, Stephan
MirkoBoeddecker
Helaas niet. Voor profielfilm zijn we immers aangewezen op de rolfilm die Kodak verkoopt.
Rolfilms per meter leveren ze niet meer.
220-film behoort tot het verleden.
Er zijn alleen nog restanten van de 320-film, die „als lood verkoopt omdat de toonwaardetransitie vreemd is“.
Groeten,
Mirko
Gast
Even ter verduidelijking: dat er in Kodak-profielen daadwerkelijk Kodak-materiaal zit, staat buiten kijf en logischerwijs voldoet dat materiaal dan ook aan de Kodak-normen. De vraag is alleen wat er gebeurt tijdens het "inpakken" (voor zover ik weet doet AP dat in Spanje, maar ik kan er wel eens helemaal naast zitten). Daar wilde ik alleen maar op doelen.
onorthodox