Gast
De titel zegt eigenlijk al genoeg...
Wanneer dan nu?
Groeten
Wolfgang
MirkoBoeddecker
Wolfgang,
alles zou zoveel makkelijker voor ons zijn als we dat soort dingen wisten.
Helaas zijn we afhankelijk van de goedwilligheid van Fotokemika.
Als er iemand uit Azië komt en hen een order plaatst voor 25.000 pakjes 9x12 glanzend PE normaal, dan worden alle andere zaken op een laag pitje gezet, omdat er met zo’n productie echt geld te verdienen valt.
En ergens is dat ook weer in ons aller belang, want hoe winstgevender zij zijn, hoe zekerder zij voor de toekomst op eigen benen staan.
Eigenlijk waren de films voor november ons toegezegd......
De nieuwste aankondigingen zijn over 4 weken, mogelijk een paar honderd stuks al volgende week.
We proberen momenteel ook materiaal uit ons magazijn in de VS en Engeland terug te halen.
Dat kost ons dan weliswaar meer dan we verdienen, maar dan kunnen we tenminste weer leveren.
Als in Duitsland investeringen niet vooraf zouden worden belast (volledige voorheffing op handelsgoederenvoorraden), dan zouden we, net als alle andere collega's in de EU, een groot magazijn kunnen opbouwen. Maar omdat voor elke film die in het schap ligt meteen 55% belasting vooraf verschuldigd is, zijn onze mogelijkheden in vergelijking met Engeland of Frankrijk enz. 55% kleiner, omdat dit kapitaal naar de voorheffing vloeit en niet kan worden geïnvesteerd...
Wat kan ik zeggen, het land is dieprood en failliet, hervormingen zijn niet in zicht en onze huidige senator van Financiën heeft de Berlijnse belastingdienst opgedragen om alles eruit te persen wat ze kunnen. Dat merk je als ondernemer meteen, want alle discretionaire ruimte is van de ene op de andere dag verdwenen en er komen totaal overdreven schattingen voor vooruitbetalingen binnen, waartegen je dan eerst moeizaam in beroep moet gaan.
Als zoiets gepaard gaat met leveringsproblemen bij de fabrikanten, leidt dat helaas tot onvermijdelijke gaten in het assortiment.
Wij doen in ieder geval ons best :-)
Groeten,
Mirko
Gast
Is het dan een wonder dat bedrijven in het buitenland investeren? :(
Gast
Bedankt Mirko, voor de informatie...
Groeten
Wolfgang
GerdK
Wat kan ik zeggen, de deelstaat is dieprood en failliet, ....
Hallo Mirko,
Zeg eens, hebben de "zwarte" politici Berlijn niet failliet gemaakt? Konden Diepgen & Co. er geen genoeg van krijgen en hebben ze bij de Berliner Bankgesellschaft flink gescoord voor hun pensioenen? Heeft de CDU niet dat idiote project van de luchthaven Schönefeld doorgezet?
Het zou jullie in Berlijn helemaal niet te wensen zijn dat het geld er was. Dat zou toch alleen maar in Schönefeld verspild worden.
Tot ziens, Gerd
MirkoBoeddecker
Gerd,
Ik ben bij geen enkele partij aangesloten, als je daarop doelt.
Het is een feit dat Duitsland investeringen in handelsgoederenmagazijnen belast en andere landen niet.
Ik kan niet zeggen wie deze wet heeft uitgevaardigd, maar ik moet me eraan houden en kan daarom niet, zoals andere collega's in het buitenland, een groot magazijn opzetten.
Daar komt nog bij dat de belastingdienst alle discretionaire bevoegdheden tot het uiterste benut en momenteel probeert te halen wat er te halen valt met trucs en foefjes.
Dat is een uiting van de huidige financiële situatie van Berlijn, waaraan de deelstaatregering niets wil veranderen en sinds haar aantreden ook niets heeft veranderd. Beide samen leiden ertoe dat we niet kunnen leveren omdat elke euro die we verdienen naar de belastingdienst gaat.
Ik weet nu niet of ik er misschien te diep in zit om me duidelijk uit te drukken.
Het probleem anders beschreven: ik moet ook belasting betalen als ik helemaal geen geld uit het bedrijf haal.
Deze cashflow naar de belastingdienst kan elders worden gebruikt voor investeringen en versterkt daar de bedrijven tegen financiële problemen en leidt tot economische groei.
Hier wordt vooraf belasting geheven en een bedrijf met te hoge schulden zou in Duitsland fiscaal geoptimaliseerd zijn.
Het zou allemaal niet zo erg zijn als iemand me iets zou lenen.
Dan zou ik FOTOIMPEX conform de regels kunnen positioneren.
Maar na 4 afwijzingen vraag ik het bij geen enkele bank meer aan.
Die hebben zo'n intern "alarmsysteem".
Zodra ze "fotohandel" zien, gaat het rode alarm af en dan is het voorbij.
Dit alles is bedoeld om jullie uit te leggen waarom we "niet zomaar de voorraad vergroten", terwijl de vraag toch groter is dan het aanbod.
Het moet uitleggen dat we hier geen idioten zijn die de vraag missen, maar dat we helaas een aanzienlijk belastingprobleem hebben met een groot magazijn.
Ik houd me liever buiten de dagelijkse politiek.
Groeten,
Mirko
PS: Ik ben een grote fan van onze stadsluchthaven.
Schöfeld: bah ;-)
Slechte CDU, slecht, slecht! :(
MirkoBoeddecker
We zijn weer terug: we hebben nu een leverdatum.
Alle KB-films zouden over ongeveer 4 weken weer beschikbaar moeten zijn.
Alle rolfilms zijn leverbaar.
KB 100 is leverbaar.
Mirko
CarstenM
Mirko,
Zijn de Adox-rolfilms nu eindelijk verkrijgbaar in dat mooie blikje, of dobberen de blikjes nog steeds op een schip rond Kaap Hoorn? :-)
Groeten
Carsten
MirkoBoeddecker
......ze zijn momenteel aan het vissen in de Noordzee of misschien al op de Elbe :-)
micha
En de leuke vlakfilms?
Micha
MirkoBoeddecker
Micha,
welke vlakfilms bedoel je?
Het is niet zo dat we niets op voorraad hebben...
Er zijn alleen tekorten bij de meer ongebruikelijke formaten en gevoeligheden.
Groeten,
Mirko
Gast
nou ja, 8x10 en 9x12 :(
Micha
MirkoBoeddecker
9x12 is bijvoorbeeld alleen verkrijgbaar in 100 ASA en is op voorraad.
8x10" is niet verkrijgbaar in 100 ASA, maar wel in 50 en 25.
We verwachten 8x10 in 100 ASA over 4 weken.
Met vriendelijke groet,
Mirko
Ole
Zijn er misschien ook andere formaten? 6,5 x 9, 13 x 18?
MirkoBoeddecker
Sommige films zijn niet meer leverbaar, maar het merendeel van de films is wel op voorraad.
Neem bij je bestelling even contact met ons op – dan kunnen we direct reageren en indien nodig alternatieven aanbieden.
6x9: efke 100
13x18: Classic 400
Met vriendelijke groet,
Mirko