Gast
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een transparante grijswaaier, maar heb die tot nu toe nog niet kunnen vinden.
Heeft niemand zoiets meer nodig? Wat doen mensen die alternatief afdrukken, of gewoon zorgvuldig zwart-witafdrukken willen maken?
Of moet ik die ongekalibreerd ondergaan bij een belichting vanaf een stukje film?
Ik ben dus op zoek naar:
1 stuk filmmatje van ca. 2-4x5" met bijvoorbeeld 11 velden met gedefinieerde dichtheden van 0 (of matje) tot ca. 3.
Groeten
Martin
Gast
Ik heb onlangs een grijskaart bij Foto Brenner gekocht. Dat is eigenlijk de enige leverancier die ik heb kunnen vinden. Het aanbod is niet erg groot.
De grijskaart heeft 14 grijsniveaus die 0,15 in dichtheid van elkaar verschillen. Dat komt overeen met een halve diafragmastap. Ik heb hem gebruikt om de contrasttabel van mijn kleurmengkop af te stemmen op het fotopapier. Dat werkte prima. De tabellen die bij het fotopapier worden geleverd, zijn slechts schattingen.
Groeten, Renate
Gast
Hoi Mirko,
Wil je dit echt zomaar laten gebeuren? En dan nog massaal Fineprinter-papier verkopen? Ik weet het niet ;-)
Groeten
Martin
RomanJRohleder
De exemplaren die bij Brenner en Phototec worden verkocht, zijn elders herhaaldelijk afgekraakt – te lage dMax, te grove gradaties.
"Echte" keilkaarten zijn verkrijgbaar bij Stouffer via www.stouffer.net uit de VS; ik leen regelmatig een DuPont-kaart van een vriend en gebruik mijn densiteitsstroken (met Sensi belicht en gekalibreerd). Dat is voldoende voor veel toepassingen en kost niets.
Stouffer levert in alle maten, gradaties en dichtheden en de prijzen blijven, gezien de USD/EUR-koers, nog redelijk binnen de perken.
MirkoBoeddecker
Ik heb sinds 1996 meerdere keren met tussenpozen bij Stouffer geïnformeerd :-(
Altijd een afwijzing: "No, we do not need a dealer network" was het antwoord.
Wat kan ik zeggen...
Ik ga het volgende week nog eens proberen.
Groeten,
Mirko
RomanJRohleder
Eigenlijk zou bij de kritiek op de in Duitsland verkrijgbare wiggen ook nog het doorgaans beperkte dichtheidsbereik moeten worden vermeld. Ach ja. Nu staat het hier.
Gast
Ik heb sinds 1996 meerdere keren met tussenpozen bij Stouffer geïnformeerd :-(
Altijd een afwijzing: "No, we do not need a dealer network" was het antwoord.
Iedereen die ik ken en die een fatsoenlijke grijswaaier heeft, heeft die rechtstreeks uit de VS van Stouffer. Het kan dus kloppen dat ze geen dealernetwerk nodig hebben ;).
De mijne (31 stappen, 0,1 logd per stap) komt uit een verzamelbestelling en heeft me, als ik me goed herinner, 17 euro gekost, inclusief een deel van de verzendkosten. Is als brief door de douane geglipt. Niet echt een goedkoop onderdeel, maar wel heel erg handig.
Maar ik denk wel dat het handig zou zijn geweest om dit onderdeel uit de Impex-catalogus te kunnen bestellen. Dan had ik mezelf de omweg via het Brenner-onderdeel B) kunnen besparen.
Groeten
Joost
Renate
Als ik iets beters kan krijgen dan dat product van Brenner, dan grijp ik dat meteen aan. Maar dit is het beste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden en het heeft zijn doel gediend. Ik kende Stouffer tot nu toe niet. Het is echter nooit zo eenvoudig om als particulier iets uit de VS te bestellen. Dat laat ik liever aan de professionals over en daar betaal ik dan ook voor.
Groeten, Renate
MirkoBoeddecker
En we zijn er al mee bezig.
Er is een nieuwe contactpersoon bij Stouffer en aangezien ik momenteel in de VS ben, dacht ik dat ik nog eens zou bellen.
Het probleem is de douane en de btw.
Dus zelfs als ze ons 20% korting zouden geven, zouden we bij doorverkoop zonder winst nog steeds 1,5% duurder zijn dan een zending die er zomaar doorheen glipt en waarvoor geen douane- noch btw-kosten hoeven te worden betaald.
Aan de andere kant hebben jullie dan ook geen aftrekbare voorbelasting en geen fiscaal geldige factuur.
Laten we eens afwachten wat de nieuwe dame bij Stouffer over deze kwestie te zeggen heeft.
Ons probleem is dat we per cataloguspagina winst moeten maken, omdat een pagina ons ongeveer 1000 euro per jaar kost.
Er moet dus een bepaalde omzet worden gegenereerd en als de helft direct koopt, werkt het voor ons averechts.
Groeten,
Mirko
Gast
koop er telkens 1, zolang je niet te ver afwijkt van de prijs in de VS...
T2115C 21 .15 1/2 3.05 1/2 x 5"
T3110C 31 .10 1/3 3,05 3/4 x 8"
R3705-1C 37 .05 1/6 1,85 1/2 x 8"
Vlieg voorzichtig!
Gast
Oké jongens,
laten we er maar geen doekjes om winden:
De brander kost ook 17,95, en schijnt niet echt bruikbaar te zijn.
Met de post versturen is altijd een risico, maar blijkbaar ook in het beste geval niet goedkoper.
Aangezien we het hier niet over verbruiksartikelen hebben, maar over duurzaam (bij zorgvuldig gebruik) gereedschap, kunnen Ole en ik de cataloguspagina weliswaar niet alleen financieren (waarop eventueel ook de Retro POP en de lang beloofde IR-filters zouden passen), maar een prijsstelling die zowel klantvriendelijk als kostendekkend is, zou toch mogelijk moeten zijn. Ik zou ook liever 5 euro meer betalen dan me te laten meeslepen door koopjesjacht in de VS.
Groeten
Martin
Gast
Hoi Mirko,
ik heb even bij Stouffer gekeken en ik zou wel een
T2115C en een TP120-21C kunnen gebruiken.
Groeten
Martin
MirkoBoeddecker
IR-filters: we blijven voorlopig bij Heliopan.
Uiteindelijk bleken ze toch niet zo goedkoop te zijn als de Aziatische fabrikant aanvankelijk had aangegeven.
Heliopan levert immers ook bijna alle "onderdelen".
Ons probleem met Heliopan was dat ze exclusieve rechten hebben toegekend aan de VS en Engeland, waardoor Retro en JandC de filters niet via ons kunnen betrekken.
Daarom moest ik op zoek naar een alternatief.
Maar dat hebben we nu opgelost.
Groeten,
Mirko
Gast
Hallo Mirko,
Is er nog iets nieuws over Stouffer?
Groeten
Martin