Gast
Hallo,
Het bedrijf Filmotec in Wolfen produceert een bioscoopfilm met de naam "ORWO UN 54" in 16 en 35 mm (lengte respectievelijk 122 m en 305 m), met een opgegeven nominale gevoeligheid van 22 DIN.
Komt deze film, die voor zover ik weet ook al door ORWO voor filmmakers werd aangeboden, overeen met de vroegere ORWO NP 22, of waarin verschillen ze, afgezien van de verpakking?
In principe heb ik namelijk bedacht dat men de film in KB-cartridges zou kunnen oprollen en deze vervolgens zou kunnen gebruiken om te fotograferen; dat dit bij deze hoeveelheid een voorraad voor meerdere jaren oplevert, staat op een ander blad.
Staat een eigenschap van het materiaal dit voornemen in de weg, of moet men bij de verwerking rekening houden met bijzonderheden?
Hartelijk dank
Roland
MirkoBoeddecker
Roland,
Kinefilm is aanzienlijk duurder om te produceren dan gewone 35mm-film, omdat de perforatiemachine veel nauwkeuriger moet werken om te voorkomen dat de film in de camera gaat "fladderen".
Daarom is het erg duur.
Als je 700 meter ruwe film bij ons wilt bestellen om zelf te verwerken, kunnen we je zeker een betere prijs bieden dan welke leverancier van bioscoopfilm dan ook.
De Filmotec-film is een nieuw product en niet de oude NP22. Hij heet zo omdat de belangrijkste afzetmarkten in het oosten liggen.
Groeten,
Mirko
PS: we hebben een aantal rollen Classic van 200 meter, 200 ASA en 400 ASA, die hun houdbaarheidsdatum naderen. Als je interesse hebt, stuur me dan een e-mail en ik geef je een goede prijs.