Gast
Hallo!
Ik heb helaas niets in jullie catalogus kunnen vinden. Hebben jullie ook zwart-wit-PE-papier met een beeldverhouding van 3:2? (Aangezien ik voornamelijk zwart-witfoto’s maak, stoort die verkeerde beeldverhouding me altijd, omdat ik eigenlijk al tijdens het fotograferen graag het kader kies... en achteraf bijsnijden is op den duur ook vervelend...)ideaal zou zo'n 20x30 (of 21x30) zijn... is zoiets leverbaar?
groeten
stefan
Gast
Hallo!
Ik heb helaas niets in jullie catalogus kunnen vinden. Hebben jullie ook zwart-wit-PE-papier met een beeldverhouding van 3:2? (Aangezien ik voornamelijk zwart-witfoto’s maak, stoort die verkeerde beeldverhouding me altijd, omdat ik eigenlijk al tijdens het fotograferen graag het kader kies... en achteraf bijsnijden is op den duur ook vervelend...)ideaal zou zo'n 20x30 (of 21x30) zijn... is zoiets leverbaar?
groeten
stefan
oeps... negeer mijn spelling maar (wie fouten vindt, mag ze houden)... je zou je berichten toch nog eens moeten nalezen voordat je ze plaatst....
groeten
stefan
RomanJRohleder
Stefan,
dat bestaat – het heet "rolmateriaal". Je koopt een rol van min of meer grote afmetingen tegen meestal onverslaanbaar lage prijzen (MCP voor ongeveer 5 € per vierkante meter) en snijdt het naar behoefte op maat.
;-)
Een nadeel is natuurlijk de hoge "investeringsdrempel" (relatief veel geld in één keer en meestal een minimale afname van ongeveer 2 rollen) en de noodzaak van een opslagmogelijkheid (een lichtdichte doos kun je echter prima zelf maken), maar daar staat tegenover dat het gewoon goedkoop is en je de afmetingen naar behoefte kunt afknippen – de enige beperking is de rolbreedte (bijvoorbeeld 30,5 cm x 84 m).
Als ik me goed herinner, had Ilford halverwege de jaren 90 speciale formaten voor kleinbeeld. Maar dat is waarschijnlijk uiterlijk met het faillissement van de baan.
Roman
Gast
Hallo!
Rollen zijn niet echt wat ik zoek... Ik vergroot mijn favoriete foto’s maar ‘af en toe’... Meestal werk ik op de hybride manier (ontwikkelen en scannen) en heb ik ook maar een tijdelijke donkere kamer... Dan zou het met rollen me te omslachtig zijn...
Ik heb bij concurrerende bedrijven wel wat papier gezien in het formaat 21x30 en nu wilde ik even vragen of dat hier ook verkrijgbaar is (het is immers beter om alles in één keer te bestellen in plaats van steeds losse dingen...)...
Groeten
Stefan
marcpepper
Hoi,
wat dacht je van papier van 30 x 40 cm, dat je in het midden doorknipt? Dat levert precies twee helften op van elk 20 x 30 cm.
Groeten,
Markus
www.pfeffer-photo.com
Gast
Kodak Polymax II is verkrijgbaar in het formaat 20x30. Ik heb het vroeger bij Impex gekocht; ik denk dat ze het nog steeds hebben. Een goed papier (het meest gebruikte PE-papier ter wereld).
MirkoBoeddecker
Polymax is alleen verkrijgbaar in 24x30.
Kodak is sowieso de kampioen in het niet aanbieden van alle formaten.
Dat doorsnijden is naar mijn mening de beste optie.
We zouden dit in theorie kunnen laten produceren, maar er is simpelweg geen vraag naar omdat al het andere (mappen, presentatieboeken, lijsten, passe-partouts enz.) op de standaard is afgestemd.
Bovendien wordt het waarschijnlijk zelfs duurder. Er zit weliswaar minder in de doos, maar bij het snijden van de rol ontstaat er meer afval omdat deze breedte niet meer zo goed te combineren is met andere.
De rollen zijn immers altijd even breed en er moeten navenant veel banen uit de lengte worden gesneden.
Dat kan alleen als er in verhouding ook dezelfde hoeveelheden nodig zijn. Als we slechts 5 verpakkingen aanvragen, kan het papier niet worden gecombineerd met een baan van een ander formaat waarvoor in verpakkingen van 1000 stuks vraag is.
Het prijsverschil is bovendien minimaal. Het gaat om een verschil van 0,6 m² per verpakking van 50 vellen. De verwerkingskosten stijgen sterk bij microscopisch kleine omzetten per artikel en dan is het alweer even duur als het 24x30-papier :( :( .
Het beste is echt: 30x40 delen of proefstroken afsnijden en gebruiken.
Ik schrijf dit allemaal zo uitgebreid om niet de indruk te wekken dat we een "no, thank you"-beleid voeren.
Als iets mogelijk is en echt zinvol is en er daarna een tevreden klant belt, dan doen we ons uiterste best.
Sommige dingen zijn in de productie echter niet zo te realiseren als men zou willen.
Ik zal dit echter eens laten berekenen door onze "meetmeester".
Groeten,
Mirko
MirkoBoeddecker
En dan leveren we natuurlijk ook nog Multispeed 1F
Als je het over een "concurrerend bedrijf" hebt: jullie kunnen bij ons altijd alles van Maco bestellen wat niet in de catalogus staat, tegen de Maco-catalogusprijs.
Alleen is het papier van 21x30 nu eenmaal ook duurder dan dezelfde hoeveelheid 24x30.......
Groeten,
Mirko
Gast
Raar, waarmee heb ik dat 20x30-formaat verward... Er is toch iets van Kodak tussen 18x24 en 24x30. Hmmm.....
MirkoBoeddecker
8x10 inch, maar die maken ze ook niet meer...
Gast
Ik vind het handig, vooral bij formaten als 30 x 40, want dan ontbreekt er altijd 5 cm als ik het hele negatief wil vergroten, of ik heb een rand van bijna 4 cm die achter geen enkel standaard passe-partout verdwijnt :angry: Een vel papier van 30 x 45 zou dan beter zijn. Bij 24 x 30 gaat het nog wel, omdat je die 4 cm prima als rand kunt gebruiken en achter een passe-partout zie je er ook niets meer van.
Gast
Hallo,
WEPHOTA snijdt op verzoek van de klant alles wat mogelijk is tot een breedte van ongeveer 1,5 m, maar of een doos met 50 of 100 vellen nu goedkoper is dan een beetje snijafval van een gangbaar formaat ... :angry:
Met vriendelijke groeten en veel succes
Ralph