Gast
Ik heb twee vragen
1. Een tijdje geleden zag ik de Shen Hao-camera's op jullie site staan, of was het JandC?
Nu zijn ze verdwenen, wat is er gebeurd?
2. Jullie verkopen lensplaten voor Opemus-vergroters. Verschilt de lensplaat met verzonken 39 mm-schroefdraad voor de Opemus 5 van die voor de Opemus 6?
Alvast bedankt
Sören
MirkoBoeddecker
Beste Soren,
we hebben hier op de Photokina urenlang met Shen Hao over gesproken.
Ze weigeren om een prijsstelling voor dealers of volumekortingen in te voeren en hebben ons laten weten dat het bedrijfsbeleid is om aan iedereen tegen dezelfde prijs te verkopen, ongeacht of het gaat om een distributeur, dealer of eindklant.
Ze zullen rechtstreeks vanuit China aan jou verkopen tegen dezelfde prijs als waartegen ze aan een dealer zoals wij verkopen.
Aangezien de meeste mensen de kosten van import (administratiekosten, douanekosten, invoerbelasting, omzetbelasting, transportkosten enz.) niet begrijpen, zal het prijsverschil tussen de prijs die wij je kunnen aanbieden en de catalogusprijs in China ongeveer 100% bedragen.
Dit zal alle klanten aanmoedigen om rechtstreeks te kopen.
Uiteindelijk blijven wij dus zitten met alle marketingkosten, het werk en de reparaties, terwijl de omzet verloren gaat aan de directe verkoop vanuit China. Vooral Duitse klanten houden ervan om dit soort dingen te doen en zijn altijd op zoek naar de beste prijs – ongeacht de kwaliteit van de service.
Onder deze vervelende omstandigheden moesten we helaas het idee om Shen Hao-camera's te verkopen helemaal laten varen. :ph34r:
------------------
Opemus: Natuurlijk is er een verschil. Anders zou de lensplaat "lensplaat voor Opemus 2-6" heten :ph34r:
De lensplaat voor de 6 is groter en past niet in de 5.
Met vriendelijke groet,
Mirko
Gast
Bedankt voor je reactie, Mirko. En sorry dat ik niet eerder heb gereageerd.
Ik heb wat accessoires voor mijn vergroter gekregen en heb een verzonken lensplaat gevonden die op mijn vergroter past :)
Hij heeft een schroefdraad van 39 mm, dus hij past ook op mijn El-Nikor :D
Helaas passen ze niet allebei tegelijkertijd :(
Aan de andere kant was er een 50 mm Schneider Kreuznach die wel past ;)
Dus probleem opgelost.
Groeten, Søren