Gast
Beste Mirko,
Ik zag op het forum een update over Forte.
De automatische vertaling van het Duits naar het Engels zorgt voor enige verwarring.
Kunnen we een samenvatting en update krijgen over de situatie rond Forte?
Hartelijk dank
Daniele
MirkoBoeddecker
Daniele,
het enige echte nieuws is dat ze de eerste productieronde met een kleine winst hebben afgerond en dat de curator heeft besloten de productie voort te zetten voor een volgende coatingronde.
Dit betekent dus niet dat ze al aan de veilige kant zitten, maar dankzij de ordervolumes die wij en andere goede klanten hen hebben gegeven en het voorschot dat we hen hebben verstrekt, konden ze een winstgevende productie uitvoeren.
Ze zijn momenteel bezig met het inkrimpen van overtollig personeel (met uitbetaling) en het proces van de eerste reorganisaties is begonnen.
De curator lijkt te proberen een overzicht te krijgen van hoe winstgevend ze onder Chapter 11 kunnen zijn, om informatie te verzamelen voor gesprekken met mogelijke investeerders.
Op dit moment is het nieuws dus zo positief mogelijk. Meer kunnen we op dit moment niet verwachten.
Over ongeveer twee weken hebben we weer warmtone-papier beschikbaar en we blijven alles doen wat we kunnen om Forte te helpen, voor zover dat binnen onze mogelijkheden ligt.
Ik heb ook alle klanten nogmaals gevraagd om ons hun vraagplannen vooraf door te geven of tijdig te bestellen, zodat we de levering zo goed mogelijk voor jullie kunnen organiseren. Als je ons bijvoorbeeld zou kunnen laten weten: in augustus heb ik 40 dozen 8x10 warmtone, glanzend nodig, dan kunnen we ervoor zorgen dat je dit krijgt. Als je ons twee weken voor die datum belt, is de kans groot dat we niet volledig op tijd kunnen leveren.
Als je uit de VS komt, neem dan contact op met John bij JandC. Hij zal de vraag bundelen en de Amerikaanse quota naar mij doorsturen. Hetzelfde geldt voor Nigel in het VK (Retrophotographic.com)
Groeten vanaf de Noordzeekust van Duitsland,
Mirko
PS Ik heb hier een erg trage mobiele verbinding en kan pas maandag weer kijken.
Gast
Hallo Mirko!
In Frankrijk doen er wat geruchten de ronde over Forte:
Het eerste gerucht is dat het bedrijf binnenkort zal sluiten. Blijkbaar niet waar?
Het belangrijkste gerucht is dat Bergger Forte gaat overnemen om zo een eigen productiefaciliteit voor film en papier te krijgen.
Een ander gerucht is dat er een joint venture zal worden "opgericht" om Forte over te nemen.
Zul je deel uitmaken van zo'n joint venture of zal Forte binnenkort Bergger heten?
Alvast bedankt!
MirkoBoeddecker
Georges,
Ik kan hier geen uitspraken over doen.
Het enige wat ik kan zeggen is dat degene die Forte "koopt" – mocht de curator besluiten het te verkopen – omzet, omzet en nog eens omzet nodig heeft.
Een papierfabriek van de omvang van Forte heeft extreem hoge vaste kosten en heeft duizenden vierkante meter omzet nodig om winstgevend te zijn.
Het is theoretisch mogelijk dat Bergger deel gaat uitmaken van een dergelijke joint venture, net als iedereen die bereid en in staat is om te investeren of een bepaalde minimumomzet per jaar kan garanderen.
Maar zoals ik al zei: er is nog niets beslist en het heeft ook geen zin om je er nu al druk over te maken.
We zullen zien wat er gebeurt. Alle hulp is welkom. Het belangrijkste is dat ze doorgaan.
Wie uiteindelijk het geld geeft, is volgens mij niet zo belangrijk.
Met vriendelijke groet,
Mirko