Hallo Frank,
Dat kan best normaal zijn, aangezien je niet vermeldt hoe groot de afdrukken waren ;-) (vanaf 24x30 zeker).
Welk papier?
Bovendien is 1:25 al erg dun, eigenlijk een verhouding voor heeeel dikke verf.
Kijk eens hier:
http://portfolio.grossformatfotografie.de/...8&mode=lightbox
Wat ik vreemd vind, is dat je met 2 stops verdunning al resultaat krijgt. Ik zit dan al op 3-4 (Fomatone of Polywarmton en dus verzadigd bruin).
De pittige schaduwen zijn waarschijnlijk normaal (ook papier! mogelijk koudtoonpapier?).
Als je voor de wat bleke maar scherp geciseleerde lithostijl gaat, doe dan geen verdunning meer dan 1:10, gebruik fijntekenend warmtoonpapier zoals Polywarmton/Select Sepia en regenereer. (Ik begin voor 24x30 met een halve liter, dan kun je er nog bijgieten). En (met mate sulfide). Voor diepzwart raadt Wolfgang Moersch ook altijd even selenium aan.
Ik zou eens de handleiding en de online workshop Lith op de homepage van Moersch lezen. Daarna wordt veel duidelijker.
Maar één ding is ook duidelijk: het heet weliswaar "Easy" lith-print, maar het is nog steeds geen Eukobrom, waarbij je het eenmaal aanmaakt en blijft kneden tot er niets meer uitkomt. Het mooie van lith-printen is dat je het proces binnen bepaalde grenzen kunt buigen, wat anders alleen met Photoshop mogelijk is. Daarvoor moet je gewoon een beetje experimenteren en ervaring opdoen.
Groeten
Martin