Gast
Hoi!
Ik heb op het Duitse gedeelte van het forum wat updates gezien over Forte.
Aangezien ik geen Duits spreek of lees, heb ik er niet veel van begrepen.
Zou je hier een vertaling kunnen plaatsen?
Het lijkt erop dat je onze hulp of feedback nodig hebt over de documenten van Forte?
Het zou dus voor alle internationale klanten nuttig zijn om de exacte situatie in dit geval te kennen!
Hartelijk dank voor je hulp!
P.S.: heb je al eens overwogen om een nieuwsbrief voor klanten op te zetten?
P.S. 2: Je schreef dat Forte 100.000 € nodig heeft. Wat dacht je van een partnerschap of je klanten een aandeel laten kopen?
Fijne dag nog!
cfb_de
Hallo Georges,
De laatste berichten bevatten wat small talk en een aantal belangrijke zaken:
De beheerder wil de productie weer opstarten. Met de volgende beperkingen:
- Vooruitbetaling.
- Klanten wordt gevraagd om een voorraad voor een half jaar te bestellen.
- Hij richt zich eerst op de 10 belangrijkste klanten van Forte.
- De productie gaat van start als aan alle financiële voorwaarden is voldaan.
- Daarom zullen niet alle producten worden voortgezet.
Maar er zijn nog enkele problemen die moeten worden opgelost: niemand weet of de machines een opstart na zo'n lange tijd zullen overleven; er moeten nogal wat juridische zaken worden geregeld.
Er is enige hoop, maar er is nog een lange weg te gaan.
Daarom heeft Mirko naar onze behoeften gevraagd. Hij zal bij Forte bestellen en vooraf betalen, maar moet eerst onze behoeften weten. Dus als je Forte-producten nodig hebt, laat Mirko dan weten hoeveel je de komende zes maanden verwacht te gebruiken. Je plaatst hiermee geen bestelling, maar Mirko kan zo zijn bestelling bij Forte berekenen. Hij heeft hun elektriciteitsrekening al betaald.
Dat is – in mijn gebrekkige Engels – een korte samenvatting van de situatie.
Met vriendelijke groet,
Franz
MirkoBoeddecker
Hallo Georges,
Forte heeft meer dan 100.000 € nodig.
Ik weet op dit moment niet meer of ik dit bedrag ooit heb genoemd, maar het had waarschijnlijk betrekking op de uitbreiding van onze voorraad materialen die we moesten doen om de leveringen op gang te houden.
Hetzelfde geldt nu. Ze willen vooruitbetaling voor de bestellingen, dus we kunnen alleen zoveel inkopen als we aan financiële middelen hebben.
Daarom vragen we ook alle grotere klanten om vooruitbetaling en proberen we zoveel mogelijk bestellingen binnen te halen. Hoe meer bestellingen ze nu binnenkrijgen, hoe groter de kans dat er wordt besloten om het bedrijf in leven te houden.
Als niemand bestelt vanwege de moeilijke situatie met vooruitbetaling en dergelijke, wordt de kans kleiner dat ze onder curatele een winstgevende productie kunnen opzetten. Maar dit is nu het allerbelangrijkste. Als ze bewijzen dat ze de komende 3 maanden winstgevend kunnen zijn, is de kans veel groter dat er een investeerder wordt gevonden en kan de curator worden overtuigd om het bedrijf draaiende te houden.
FOTOIMPEX beschikt helaas niet over de financiële middelen om hier op grotere schaal bij betrokken te raken.
Het enige wat we kunnen doen is helpen om orders binnen te halen en de boodschap te verspreiden dat jullie – de klanten – geduld moeten hebben en Forte nu niet de rug moeten toekeren.
Met vriendelijke groet,
Mirko
ongarine
Bedankt Mirko voor de informatie.
Ik heb in oktober op dit forum een vraag geplaatst over de situatie bij Forte.
Ik zie dat er nog steeds activiteit is.
Ik stuur je een privé-e-mail met mijn persoonlijke wensen en behoeften aan Forte-producten voor het jaar 2005.
Misschien is dit de manier waarop gebruikers van Forte-films en -papieren je kunnen laten weten waar ze in geïnteresseerd zijn, zodat je een voorlopige schatting kunt maken van de maandelijkse bestellingen.
Het zou een groot verlies zijn als er geen Forte-producten meer beschikbaar zouden zijn.
Het allerbeste,
Daniele